اگر شورشیان سلاح به زمین نگذارند، نابود می گردند

© REUTERS / StringerБронетранспортер возле мэрии во время акций протеста, вызванных повышением цен на топливо в Алматы
Бронетранспортер возле мэрии во время акций протеста, вызванных повышением цен на топливо в Алматы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
وزارت امور داخله قزاقستان اعلام کرد کسانی که از به زمین گذاشتن سلاح خودداری کنند، نابود خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، امروز وزارت امور داخله قزاقستان اعلام کرد، کسانی که از به زمین گذاشتن سلاح خودداری کنند، نابود خواهند شد.
به گفته وزارت امور داخله، گزمه در مناطق قزاقستان تشدید شده، پوسته های امنیتی بازرسی ایجاد شده و متخلفان نظم و قانون بازداشت می شوند. پیش از این گزارش شده بود که در جریان تظاهرات و ناآرامی‌های آلماتی ده‌ها تن از معترضان کشته و حدود هزار نفر دیگر زخمی شدند.
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
خواست افغانستان از قزاقستان: مقامات و معترضان باهم گفتگو کنند
وی همچنین به گزارشات وزارت امور داخله قزاقستان استناد کرد که بر اساس آن 12 افسر نیروهای نظامی این کشور در جریان ناآرامی ها کشته شدند و 317 افسر پولیس و سربازان گارد ملی زخمی گردیده اند.
باچلیت کمیسار عالی ملل متحد همچنین به مقامات قزاقستان یادآوری کرد که زور علیه معترضان باید مطابق با الزامات سختگیرانه تناسب استفاده شود.
رسانه ها گزارش می دهند که تیراندازی و ناآرامی ها در مرکز آلماتی ادامه دارد و به گفته شاهدان عینی تعداد زیاد کشته شده گان وجود دارد. همچنین پخش شبکه های تلویزیونی در این شهر قطع شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала