درخواست پناهندگی سرور دانش و خانواده‌اش در نیوزیلند پذیرفته شد

© Photo / Sarwar Daneshسرور دانش
سرور دانش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
وزارت امور مهاجرین نیوزیلند تایید کرد که به سرور دانش معاون رییس‌جمهور پیشین افغانستان و 13 عضو خانواده‌اش پناهندگی داده است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه نیوزیلندی استف، اعلام کرده است که دولت این کشور به سرور دانش؛ معاون دوم ریاست ‌جمهوری دولت پیشین افغانستان و 13 عضو خانواده‌اش پناهندگی داده‌است.
یک مقام ارشد وزارت مهاجرین نیوزیلند در این خصوص گفته که موضع سرور دانش در مورد حقوق بشر، دلیل پذیرش وی در این کشور بوده‌است.

به گفته این مقام نیوزیلندی، کشورش در کنار پذیرش قضات زن، روزنامه‌نگاران، کارکنان حقوق بشر، مدافعان حقوق زنان و دگرباشان جنسی افغانستان، به برخی از سیاستمداران مانند سرور دانش که از حقوق بشر دفاع کرده‌اند، پناه داده است.

سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور فراری افغانستان، همراه با شماری دیگر از سیاستمداران کشور به تاریخ 16 آگیست سال گذشته میلادی و یک روز پس از سقوط کابل به دست طالبان، به ترکیه فرار کرد.

به گزارش رسانه نیوزیلندی استف، تصمیم پذیرش معاون پیشین رییس‌جمهور افغانستان و اعضای خانواده‌اش، انتقادات برخی از افغان‌های مقیم این کشور را برانگیخته است.
آقای دانش در هر دو دوره ریاست جمهوری، معاون دوم اشرف‌غنی بود؛ اما بارها به دلیل عدم صلاحیت و اثرگذاری کافی بر تصمیمات کلان ملی، مورد انتقاد قرار می‌گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала