پاکستان: حصارکشی دیورند را تکمیل می‌کنیم؛ ما برای این کار خون داده‌ایم

© Photo / H Sنظامیان پاکستان دروازه‌یی را در خط دیورند در ننگرهار ساخته‌اند
نظامیان پاکستان دروازه‌یی را در خط دیورند در ننگرهار ساخته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
ارتش پاکستان اعلام کرده است که حصارکشی در مرز این کشور با افغانستان ادامه می‌یابد؛ زیرا برای ساخت این حصار خون سربازان پاکستانی ریخته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بابر افتخار، مدیر کل روابط عمومی ارتش پاکستان روز چهارشنبه، 15 جدی، در یک نشست خبری در راولپندی گفت که حصارکشی مرزی بین افغانستان و پاکستان 94 درصد تکمیل شده است و باقی مانده آن به زودی تکمیل خواهد شد.
افتخار وضعیت امنیتی در مرزهای غربی پاکستان را چالش‌برانگیز خوانده و گفته‌است که مدیریت مرزهای غربی به ویژه مرز پاکستان و افغانستان دارای پویایی استراتژیک خاص خود است که به آن توجه می‌شود.
سخنگوی ارتش پاکستان گفته‌است در پی عملیاتی که در وزیرستان شمالی برای اطمینان از وضعیت انجام شد، حصارکشی مرزی نیز در این منطقه آغاز شده و به پایان منطقی خود خواهد رسید.
او گفته است: "اما ما کاملاً متمرکز هستیم و کاری که تحت مدیریت مرزهای غربی آغاز شده است به پایان منطقی خود خواهد رسید".
وی با بیان اینکه در میان هر دو طرف مرز هماهنگی کامل وجود دارد، افزوده است که "برای جلوگیری از خرابکاران، این حوادث خاص منطقه باید با صبر و حوصله حل شود".
در پی تخریب حصارهای مرزی پاکستان توسط طالبان در دیورند، تنش میان دو طرف بالا گرفت.
به تازگی وزارت خارجه طالبان گفته است که در این اواخر "رویدادهایی" در بخش‌هایی از خط دیورند میان افغانستان و پاکستان رخ داده که نیاز است دو طرف درباه حل مسئله با هم گفتگو کنند.
سخنگوی ارتش پاکستان اما این موضوع را "یک و یا دو مشکل محلی" توصیف کرد و کم اهمیت جلوه داد. او افزود که گفت‌وگوها بین دو طرف در جریان است.
طالبان نیز گفته‌اند که مشکلاتی را که در خط دیورند به وجود آمده است، از طریق گفت‌وگو با پاکستان حل می‌کنند.
پاکستان حصارکشی در خط دیورند را که مورد مناقشه است، در دوران حکومت محمداشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور آغاز کرد. دولت غنی متهم بود که با پاکستان در این مورد توافق کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала