بحران اقتصادی در افغانستان؛ خطر گرسنگی در کمین مردم کندز

© Sputnikکندز
کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
باشندگان ولایت کندز، شمال افغانستان در صحبت با خبرگزاری افغانستان از نبود امنیت، افزایش قتل های مرموز و آدم‌ربایی در این ولایت شکایت دارند.
احمد یوسف (نام مستعار) به اسپوتنیک می‌گوید: "در این ماه سه اختطاف داشتیم، قتل های مرموز همچنان ادامه دارد که از آن‌جمله می توان به قتل محمد زبیر امیری پسر "مدیر مکتب خصوصی امت" اشار داشت".
باشنده دیگر کندز که نخواست نام از او برده شود در خصوص وضعیت اقتصادی باشندگان این ولایت، اظهار داشت: "وضع اقتصادی مردم بی نهایت خراب است در پیش هر نانوایی به ده ها نفر گدا گر صف بسته اند، اگر به یکی دو نفر شان کمک نکنی اطفال شان خود را به پای تان انداخته و کمک می خواهند".
او می افزاید که نمایندگی دفتر سازمان ملل متحد همه‌روزه به گونه ناچیز به شماری از مردم، آرد، روغن، صابون، برنج و مبلغی پول نقد کمک می‌کند.
به گفته باشندگان این ولایت، امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولایت کندز به تمام سلمانی ها فرمان داده تا از اصلاح ریش و استایل دادن موی‌های شهروندان خودداری کنند.
یوسف گفت: "در بعضی مساجد اطراف شهر به امام مساجد گفته شده که هفته سه روز مردم را جمع نموده طریق خواندن درست نماز و سوره های نماز را پرسان کنید و بعدا خود ما آمده از آن ها امتحان میگیریم".
اما با این حال باشندگان از برخورد طالبان با زنان خشنودی نموده می گویند: "در کندز رفتار طالبان با زنان نسبت به ولایات همجوار بهتر است زنان و دختران مدت سه ماه می شود به مکتب میروند و در شهر بازار آزادانه گشت و گذار میکنند".
آقای یوسف در اخیر افزود که دانشگاه دولتی این ولایت تاکنون درس آغاز نشده است، اما دانشگاه های خصوصی کندز به گونه عادی کار می‌کنند، حالا از دانشجویان امتحان گرفته می‌شود، درس اتمام یافته است، البته دختران و پسران در یک تایم اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала