سمنگانی: ما بهتر می‌دانیم که چگونه از افغانستان دفاع کنیم

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
همزمان با تشدید تنش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان؛ طالبان اعلام کرده که هیچ کسی نگران غلبه احتمالی کشور‌های همسایه بر این کشور نباشند، ما بهتر می‌دانیم که چطور از وجب وجب این خاک دفاع کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی شب گذشته(15 جدی) در صفحه تویترش نوشته:" آنهایی که ‌زیر سلطه 40 بیرق غربی خود را آزاد و مرزهای افغانستان را مصون فکر‌می‌کردند، اکنون از غلبه احتمالی کشورهای همسایه نگران اند".

سمنگانی نوشته:"ایشان نگران نباشند آنانی‌که کشور را از سیطره 40 کشور نجات دادند(طالبان) بهتر می‌دانند که چطور باید از وجب وجب خاک خود حراست نمایند".

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که امرالله صالح معاون اول حکومت پیشین افغانستان در صفحه فیسبوک نوشته:" مدیریت استراتیژیک طالبان بصورت کل و در مواقع خاص مدیریت ریز مسایل در اختیار دستگاه استخبارات پاکستان است".
معاون سخنگوی طالبان در واکنش به سخنان امرالله صالح معاون اول حکومت اشرف غنی در مورد حکومت همه شمول نیز می گوید که در گذشته یک میلیارد دالر در انتخابات مصرف میشد و پس از شش ماه "جان کری" میامد و حکومت همه شمول تشکیل میداد.
از طالبان که مصروف برداشتن تکه‌های از حصار نصب شده پاکستان در امتداد خط دیورند هستند و فیلم می گیرند کار آنها نبود بلکه تلاش از سوی آی اس آی برای دادن حس هویت ملی به طالبان است با توجه به اینکه آی اس آی وظایف ملا هیبت الله مرده را انجام می دهد، فعلاً چنین حصاری لازم نیست".

از سوی هم ارتش پاکستان به تازه‌گی اعلام کرده است که حصار کشی در مرز این کشور با افغانستان ادامه می‌یابد زیرا برای ساخت این حصار خون سربازان پاکستانی ریخته شده است.

بابر افتخار مدیر کل روابط عمومی ارتش پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری در راولپندی گفته که حصار کشی مرزی بین افغانستان و پاکستان 94 درصد تکمیل شده است و باقی مانده آن به زودی تکمیل خواهد شد.

او افزوده این حصار کشی برای ایجاد تفرقه بین مردم نه، بلکه برای محافظت آن‌ها است.

گفته می‌شود که پاکستان بیش از 30 کیلومتر خاک افغانستان را غصب کرده و حصار‌کشی مرزی دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала