کانگره امریکا: کوماندوهای افغانستان در معرض شکار طالبان قرار دارند

© Fawad Aman facebookورود صدها نیروی ویژه ای کماندو به شهر لشکرگاه 
ورود صدها نیروی ویژه ای کماندو به شهر لشکرگاه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
شماری از اعضای کانگره امریکا که سابقه کار در ارتش این کشور را دارند، می‌گویند که بیش از 20 هزار کوماندوهای افغانستان در معرض شکار طالبان قرار دارند و باید هرچه سریع‌تر نجات داده شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسن ها، مایک والتز اولین عضو نیروهای ویژه ارتش امریکا با کلاه سبز که به کنگره این کشور راه یافته، می‌گوید که پس از خروج امریکا و سقوط دولت پیشین افغانستان، بیش از 20 هزار کوماندوهای این کشور هر لحظه در معرض خطر شکار توسط طالبان، قرار دارد.
او در مصاحبه با فاکس نیوز گفته است که "دولت (امریکا) فقط می‌خواهد از مخمصه بگذرد. آنها فقط می‌خواهند ورق را برگردانند. این یکی از بی‌رحمانه‌ترین چیزهایی است که من تاکنون با آن روبه‌رو شده‌ام."
با این وجود فاکس نیوز افزوده، منتقدان دولت امریکا فکر می‌کنند که هیچ‌کس به خاطر خروج از افغانستان پاسخگو نبوده است. تابستان گذشته در مقطعی، برنامه این بود که ۶۵۰ سرباز امریکایی در سفارت ایالات متحده در کابل باقی بمانند و حضور دیپلماتیک خود را حفظ کنند؛ اما امروز سفارت متروکه است. طالبان برای اولین‌بار در 20 سال گذشته افغانستان را کنترل می‌کنند.
همچنین، اسکات مان دیگر گرین‌ برت پیشین و کهنه‌سرباز جنگ افغانستان که گروه ضربت پاین‌اپل را برای نجات کسانی که پشت سر گذاشته بودند، تأسیس کرد، گفته: "من فکر می‌کنم افراد بسیاری باید به خاطر مدیریت افغانستان اخراج شوند و نه فقط از این دولت."
گروه ضربت پاین‌اپل حدود هزار افغان را در طول سقوط کابل نجات داد و به متحدان افغان کمک کرد تا با هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ایالات متحده و از طرق دیگر فرار کنند. امروز، مان تخمین می‌زند که 6 هزار کوماندوی افغان و خانواده‌هایشان به لطف تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کهنه سربازان و از طریق کمک‌های مالی خصوصی از مرگ نجات یافته‌اند.
مان گفت که 20 نوزاد در خانه‌های امنی که توسط گروه ضربت پاین‌اپل تامین می‌شود به دنیا آمده‌اند.
به گفته او، "وقتی یک نیروی متحد ایجاد می‌کنید، روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید و اکثریت آن‌ها را رها می‌کنید، خطر امنیت ملی ایجاد کرده‌اید." زیرا او بر این باور است که متحدان بالقوه در آینده درمورد کمک به ایالات متحده تأمل خواهند کرد."
بر بنیاد گزارش، ماه گذشته، قانون‌گذاران کنگره، از جمله والتز، نامه‌ای به وزیر دفاع بایدن و دیپلمات ارشد فرستادند و خواستند به کماندوهای افغان ویزای ویژه مهاجرتی(SIV) داده شود که در حال حاضر ندارند.
در این نامه که به همراه گروهی متشکل از 11 قانون‌گذار از دو حزب امضا شده، آمده است: "مشکلات آن‌ها مستحق توجه فوری است زیرا آن‌ها نمی‌توانند با خیال راحت به خانه بازگردند."
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
طالبان کماندو های تسلیم‌ شده در فاریاب را تیرباران کردند
به گفته این شبکه، روز چهارشنبه در مقابل وزارت امنیت داخلی امریکا در سرمای شدید ده‌ها تن از افغان‌ها خواستار توجه بیشتر دولت بایدن به وضعیت ناگوار کماندوهای افغان شدند.
یکی از افغان‌ها که هویت او مشخص نشده است، گفت: "اکنون ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد طالبان مردم را نه به خاطر همکاری با نیروهای امریکایی یا نیروهای خارجی، بلکه به خاطر همراه داشتن عکس با یک سرباز ارتش ملی بازداشت می‌کنند."
در همین حال، مان پیش‌بینی کرد که ارتش امریکا روزی باید برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند داعش به افغانستان بازگردد، اما کار برای موج بعدی امریکایی‌ها بسیار دشوارتر خواهد بود.
او گفت: "آنها با 25 هزار کوماندوی بالقوه روبه‌رو خواهند شد که در زمستان از گرسنگی جان داده‌اند. اکنون آن‌ها (طالبان) در حال بررسی اپتیک‌های سلاح‌های ما هستند که رها کرده‌ایم و عینک‌های دید در شب که هنگام خروج سربازانمان به جا گذاشته‌ایم."
بربنیاد گزارش، دیگر گروه‌های کهنه سرباز با گروه ضربت پاین‌اپل همکاری کرده‌اند تا به تخلیه دیگر افغان‌های آسیب ‌پذیر کمک کنند. پیش از این مقام‌های امریکایی گفته اند که تا حد امکان روند تخلیه از افغانستان را ادامه می‌دهند، اما این روند طی دو هفته اخیر به دلیل احتمال خروج افراد وابسته به طالبان، متوقف شده است.
شایا رکر است که امریکا در روند تخلیه از میدان هوایی کابل بیش از 120 هزار تن از افراد در معرض خطر را خارج کرد؛ اما با گذشت بیش از 5 ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، هنوز هزاران نفر از افراد در معرض تهدید طالبانقرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала