نام مناطق که ممکن است در سال 2022 جنگ رخ دهد

© Fotolia / Kremldepall«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک
«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
آلن فراشون روزنامه نگار فرانسوی طی مقاله ای در لوموند فهرستی از مناطقی که در آن درگیری مسلحانه به طور بالقوه ممکن است در سال 2022 رخ دهد، نام برد .
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این نگارنده، یکی از این مناطق ایران است. مذاکرات بر سر توافق هستوی با پیشرفت اندکی از سر گرفته شده است، اما فضا برای سازش در حال کاهش است. به گفته فراخون، تهران سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا که به طور یکجانبه از این معاهده خارج شد را فراموش نکرده است، بنابراین اکنون در حال تعیین پیش شرط ها است.
آمریکا سناریوی جنگ سوم جهانی در سال 2034 را وحشتناک توصیف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
آمریکا سناریوی جنگ سوم جهانی در سال 2034 را توصیف کرد
ایران تا به امروز به سطح غنی‌سازی 60 فیصد اورانیم رسیده است، در حالی که کارشناسان معتقدند رسیدن به سطح مورد نیاز برای استفاده نظامی تنها یک ماه طول می‌کشد. به گفته این روزنامه نگار، این امر اسرائیل و امریکا را به حمله به مجموعه هستوی ایران سوق می دهد که به نوبه خود بی پاسخ نخواهد ماند و در نتیجه این درگیری می تواند تمام شرق میانه را در بر گیرد.
یکی دیگر از مناطق "خطرناک" تایوان است. به گفته نویسنده، چین در حال انجام مانورهای است که واشنگتن معتقد است می تواند به "دخالت" در جزیره منجر شود. به گفته وی، ایالات متحده قبلاً گفته بود که وسایل دفاعی تایوان را تامین کند، اما این آنها را مجبور به مداخله در اوضاع نمی کند و جو بایدن، رئیس جمهور امریکا همچنان در این زمینه مبهم است.
آخرین منطقه فهرست شده توسط آلن فراشون اوکراین است. به گفته این روزنامه‌نگار، روسیه مستقیماً جاه‌طلبی‌های خود را هنگام ارائه درخواست‌ ها و تضمین‌های امنیتی به امریکا اعلام کرد، در حالی که در صورت عدم رضایت در خطوط سرخ خود باید اقدام کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала