Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پای سیاسیون به قضیه جوکوویچ کشیده شد؛ رئیس جمهور صربستان واکنش نشان داد + عکس

© REUTERS / Danielle ParhizkaranSep 6, 2020; Flushing Meadows, New York, USA; Novak Djokovic of Serbia reacts after losing a point against Pablo Carreno Busta of Spain (not pictured) on day seven of the 2020 U.S.
Sep 6, 2020; Flushing Meadows, New York, USA; Novak Djokovic of Serbia reacts after losing a point against Pablo Carreno Busta of Spain (not pictured) on day seven of the 2020 U.S. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان، بخاطر رفتار آسترالیایی‌ها با نواک جوکوویچ، واکنش تندی نشان داد و ورزشکار شناخته شده کشورش را قربانی رفتارهای بچه‌گانه و ناجوان‌مردانه عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان که از مخالفان واکسن کرونا است، با وجود این که برایش توصیه شده بود که بدون ترزیق واکسن نمی‌تواند در رقابت های تنیس آزاد استرالیا حضور یابد، دو روز قبل برای شرکت دراین رقابت‌ها راهی این کشور شد.
او هنگام پیاده شدن در فرودگاه ملبورن ویزایش لغو و از این کشور اخراج شد زیرا در مورد مجوز معافیت صحی خودش وضاحت لازم را ارائه نداده بود.
اخراج جوکوویچ واکنش‌های زیادی به همراه داشت و بسیاری از تنیسوران و علاقه‌مندان این ورزش مسئولان کشور آسترالیا را متهم به رفتار نادرست با این ورزشکار سرشناس کردند.
این قضیه رفته رفته سیاسی شد و وزارت خارجۀ صربستان با احضار سفیر استرالیا در مورد رفتاری که با جوکوویچ صورت گرفته، خواستار وضاحت شد.
براساس گزارش France 24، در تازه‌ترین مورد الکساندر وولیچ رئیس جمهور صربستان به این موضوع واکنش نشان داده و آسترالیایی‌ها را متهم به رفتار ناجوان‌مردانه با جوکوویچ کرده‌است.
رئیس جمهور صربستان در این مورد نوشت:" این جوانمردانه نیست و جوکوویچ شکار جادوگران سیاسی شده است که در نوک این هرم، نخست‌وزیر استرالیا قرار دارد. او وانمود می‌کند که قانون برای همه برابر است. می‌ترسم آزار و اذیت نواک تا زمانی که نتوانند چیزی را ثابت کنند ادامه یابد. آنها وقتی نتوانند کسی را شکست دهند به چنین کارهایی متوسل می‌شوند."
تلاش‌ها جریان دارد تا مرد شماره یک تنیس اجازه ورود به کشور آسترالیا را دریافت کند و این موضوع به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала