بازداشت یکی از رهبران تظاهرات در قزاقستان

© REUTERS / Pavel MikheyevДемонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы
Демонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
یک تن از رهبران اعتراضات و سردسته یکی از باند های جنایتکار ملقب به "وحشی" در قزاقستان بازداشت شد.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی Mash در قزاقستان از بازداشت آرمان جوماگلدیف، یک تن از رهبران ارشد اعتراضات و سردسته باند جنایتکار قزاق ملقب به "وحشی"، به دلیل سازماندهی شورش های دسته جمعی توسط نیروهای امنیتی این کشوربازداشت شد.
مقامات قزاقستان این مرد را که در اوایل جنوری 2022 از ترکیه به کشور بازگشته بود، به رهبری قتل عام و حملات به مقامات دولتی مظنون می دانند
در همین حال گفته می‌شود که پیش از ششم جنوری، جوماگلدیف از معترضان خواسته بود تا استفاده از زور پولیس کنار بگذارند و دست از غارت مغازه ها بردارند.
Перевернутая машина на улице в Алма-Ате - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
سطح سرخ تهدید تروریستی در قزاقستان اعلام شد
وی همچنین حمله به فرودگاه را محکوم کرد و اعتراف کرد که در میان تظاهرکنندگان عوامل تحریک کننده ای وجود دارند که "شراب و مواد مخدر توزیع می کنند" و همچنین مردم را برای هجوم به نهادهای دولتی ترغیب می کنند.
رهبر اعتراضات گفته است: "آیا این تجمعات است؟ نخیر، این هرج و مرج است."
گفتنی است اعتراضات در قزاقستان از روز یکشنبه دوم جنوری به دلیل افزایش قیمت سوخت موتر از 60 به 120 تنگه (واحد پولی قزاقستان) برای هر لیتر آغاز شد. به زودی مطالبات اقتصادی جای خود را به مطالبات سیاسی داد: استعفای دولت، برگزاری انتخابات جدید، بررسی موضوع لاستراسیون"پارگی" مردم از "نزدیکان" رئیس جمهور سابق نورسلطان نظربایف.
معترضان در آلماتی بزرگ‌ترین شهر قزاقستان روز چهارشنبه با حمله به محل سکونت رییس جمهوری این کشور، خانه او را به آتش کشیدند. همچنین در درگیری‌های روز چهارشنبه، چندین نیروی امنیتی قزاقستان کشته شدند.
دولت قزاقستان روز چهارشنبه و درمیان اعتراضات گسترده در این کشور در سرتاسر قزاقستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала