مجاهد: شش تن دارو و تجهیزات طبی هند به کابل رسید

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
در ادامه کمک های بشر دوستانه هند به افغانستان این کشور شش تن ادویه مختلف به کابل ارسال کرد. هند همچنین پیش ازاین نیز 500 هزار دوز واکسن کرونا به افغانستان فرستاده بود.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) روز جمعه اعلام کرده که دولت هند در ادامه کمک های بشردوستانه به افغانستان، شش تن دارو و تجهیزات طبی را به کابل فرستاد.
به گفته آقای مجاهد، "]به دوام کمک‌های بشردوستانه کشور‌ هند با مردم افغانستان، این بار شش تن ادویه مختلف از آن کشور به کابل رسید."
وزارت خارجه‌ هند روز شنبه یازدهم جدی اعلام کرده بود که 500 هزار دوز واکسن کرونا را به شفاخانه ایندرا گاندی در شهر کابل تحویل داده است.
حسابرسی کارخانه روسی شریک واحد ایرانی داروسازی با موفقیت انجام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
کمک 500 هزار دوز واکسین کرونا از سوی هند به افغانستان
وزارت خارجه اعلام کرده است که دولت هند متعهد شده تا کمک‌های بشردوستانه شامل غلات غذایی، یک میلیون دوز واکسین کرونا و داروهای حیاتی ضروری را به مردم افغانستان ارائه کند.
وزارت خارجه‌ هند گفته که در اوایل ماه گذشته1.6 تُن کمک‌های پزشکی را از طریق سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افغانستان فرستاده است.
آریندام باغچی، سخنگوی وزارت خارجه هند روز گذشته پنج‌شنبه، 16 جدی اعلام کرد که دهلی‌نو با اسلام‌آباد در مورد ارسال 50 هزار تن گندم از کمک‌های این کشور در حال گفت‌وگو است.
هند پیش‌تر پیشنهادی را به پاکستان ارسال کرده بود و در آن خواهان فراهم کردن تسهیلات ترانزیتی برای ارسال ۵۰ هزار تن گندم و دارو برای مردم افغانستان از طریق خاک پاکستان شده بود.
کشور هند چند روز قبل نیز 500 هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان فرستاده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала