ملابرادر اوضاع افغانستان را حساس و ناگوار میداند

© Sputnik / PMملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان
ملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
معاون نخست، نخست وزیر دولت طالبان از جامعه جهانی می خواهد تا بدون درنظر داشت مسایل سیاسی، کمک های بشری را به کشور فراهم بسازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه هاف، ملا عبدالغنی برادر در پیامی خطاب به کشورها و سازمان های جهانی میگوید که باشنده گان بسیاری از بخش های افغانستان به خواروبار، سرپناه و کمک های نقدی به گونه بی درنگ نیاز دارند.
ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست رییس الوزرا، گفت:" در این شرایط حساس مردم افغانستان نیازمند کمک های فوری بشری جهان است و بندش پول ها اکنون این اوضاع را دشوار ساخته و مردم نیاز به مواد خوراکی و سرپناه دارند که باید عاجل برای شان رسانده شود."
معاون نخست رییس الوزرا از کشورها و سازمان های جهانی می خواهد تا بی ملاحظات سیاسی مردم نادار افغانستان را در شرایط حساس کنونی از یاد نبرند.
ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست رییس الوزرا، گفت:"جهان باید بی ملاحضات سیاسی اکنون کمک های بشری را به نیازمندان افغانستان فراهم کند و با فرا رسیدن زمستان نیاز های مردم بیشتر شده اند."
در حالی که بارنده گی های اخیر امیدواری ها را برای کاهش خشکسالی در کشور بیشتر ساخته اند اما برف کوچ و سرازیر شدن سیلاب ها زیان هایی به باشنده گان برخی از بخش ها وارد کرده اند.
ملابرادر و شیر عباس استانکزی در کنفرانس مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
حضور ملا عبدالغنی برادر در ارگ + عکس
حافظ محمد یعقوب، سرپرست ریاست حالات اضطرار وزارت فواید عامه، گفت:"در اثر بارنده گی های پسین در برخی ولایت ها خسارات مالی به مردم رسید و پل و پلچک ها خراب شدند اما به زودترین فرصت برای شان کمک ها رسیده شده اند."
در همین حال عبدالنصیر رشتیا، آگاه مسایل سیاسی، می گوید:"اگر جهان به عملی شدن شرایط شان از سوی امارت اسلامی پابند بمانند و کمک های شان را به افغانستان نفرستند ما در آینده نزدیک گواه فاجعه انسانی خواهیم بود."
این درحالیست که سازمان های مدد رسان هشدار میدهند که زمستان کنونی شرایط زنده گی را برای بیش از بیست میلیون جمعیت افغانستان بدتر از پیش ساخته است.
در این میان سازمان ملل متحد به تازه گی اعلام کرده است که از هشت میلیارد دالری که برای کمک به افغانستان خواسته بود، تا کنون 1.5 دالر گردآوری کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала