جزئیات طرح اسکان مجدد 20 هزار پناهجوی افغان در انگلیس

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
وزارت امور داخله انگلیس روز گذشته پنجشنبه (16 جدی) از آغاز طرح اسکان مجدد 20 هزار پناهجوی افغان به این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازرسانه های خبری کابل، دولت بریتانیا پیش تر از ایجاد این طرح اطلاع داده بود و گفته بود که همزمان با آغاز سال 2022 میلادی جزئیات بیشتر این طرح اعلام و اجرایی خواهد شد.
براساس بیانیه وزارت امور داخله بریتانیا، این طرح یکی از بزرگترین طرح های اسکان مجدد پناهجویان افغان در جهان می باشد.
براساس این طرح که جزئیات آن روز گذشته اعلام شد، اولویت با آن دسته از افغان های آسیب پذیر است که طی 20 سال گذشته با بریتانیا در زمینه های مختلف به شمول تقویت دموکراسی، حقوق زنان، آزادی بیان و حاکمیت قانون در افغانستان همکاری کرده اند.
همچنین اقلیت های آسیب پذیر مانند زنان و دختران، اقلیت های قومی، مذهبی و یا جنسیتی مانند دگرجنس گرایان نیز در اولویت این طرح می باشند.
Здание Министерства иностранных дел и по делам Содружества в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
دیپلمات سابق انگلیس: لندن فقط به 5 درصد متقاضیان افغان کمک کرد
در این طرح، دولت بریتانیا در سال اول 5 هزار پناهجوی افغان را می پذیرد و به همین ترتیب تا رقم 20 هزار را در سال های آتی اسکان مجدد خواهد داد.
وزارت امور داخله بریتانیا علاوه کرده است که برای شناسایی آنهایی که باید کمک شوند با کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهجویان همکاری خواهد کرد.
این وزارت همچنین می گوید که این طرح علاوه بر طرح قبلی دولت بریتانیا تحت نام "سیاست حمایت و جابجایی افغان ها" می باشد که تاکنون هزاران پناهجوی افغان را به این کشور انتقال داده است.
بیانیه وزارت امور داخلی بریتانیا افزوده است که آن دسته از افغان هایی که توسط "طرح اسکان مجدد افغان ها" وارد بریتانیا می شوند پس از گذشت ۵ سال می توانند درخواست برای کسب تابعیت این کشور بدهند.
همچنین این وزارت می گوید که برای شامل شدن در این طرح دولت بریتانیا هیچ فورم درخواستی وجود ندارد و افراد واجد شرایط از سه طریق ذیل شامل این طرح می گردد.
آن دسته از افغان هایی که قبلا در عملیات تخلیه وارد بریتانیا شده اند و یا آنهایی که همچنان داخل افغانستان می باشند و توسط دولت بریتانیا به آنها اعلام شده است که در لیست عملیات تخلیه این دولت قرار دارند.
کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مسئولیت این را خواهد داشت تا آن دسته از افغان های آسیب پذیر که از افغانستان خارج شده و به کشورهای ثالث رفته اند را به دولت بریتانیا معرفی کند.
و شیوه سوم این است که دولت بریتانیا با آغاز فصل بهار، در سال اول آنهایی که به طور مستقیم با نهادهای مرتبط با بریتانیا مانند "بریتیش کانسیل" و یا شرکت امنیتی "گاردا ورلد" همکاری داشته و یا فارغ التحصیلان و دانش اموزان بورسیه تحصیلی "چیوینینگ" می باشند را انتقال می دهد. دفتر خارجی کشورهای مشترک المنافع با این دسته از افغان ها در تماس خواهد بود. و پس از گذشت سال اول از آغاز این طرح، افغان هایی که در دیگر بخش ها با بریتانیا و جامعه جهانی همکاری داشته اند و شدید در معرض خطر می باشند نیز توسط شرکای بین المللی و سازمان های غیرانتفاعی محلی (NGOs) شناسایی و شامل این طرح خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала