هوش مصنوعی به زودی صاحبان ده ها شغل را بیکار می‌کند

© Fotolia / Mopic اثر فلین:آیا راست است که بشریت احمق تر شده میرود؟
اثر فلین:آیا راست است که بشریت احمق تر شده میرود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تقریبا هر کاری که افراد حرفه ‌ای در یک روز کاری عادی انجام می‌دهند ، می‌ تواند با هوش مصنوعی اتوماتیک شود .
گزارش اسپوتنیک، Dagens Nyheter می‌نویسد: مؤسسه ارزیابی بازار کار و سیاست آموزشی سوئد تحقیقاتی را انجام داده و ده ها حرفه را شناسایی کرده است که به زودی با رویکار آمدن هوش مصنوعی از میان خواهند رفت.
این نشریه خاطرنشان می کند که فناوری هوش مصنوعی به تدریج شروع به انجام وظایف بیشتر خواهد کرد و این امر در آینده منجر به طبقه بندی جامعه از نظر دستمزد در زمینه های مختلف فعالیت خواهد شد.
مکس گوردون، جراح ارتوپد از بیمارستان داندریود، گفت: قابل توجه است که این فناوری نه تنها می تواند جایگزین پرسنل غیر مسلکی شود، بلکه هوش مصنوعی می‌تواند حتی جایگزین برخی از پزشکان مانند رادیولوژیست ها شود.
به گفته متخصص، هوش مصنوعی یاد گرفته است که چگونه انواع مختلف شکستگی ها را شناسایی کند. این فناوری در آینده می تواند درمان را نیز توصیه کند.
گوردون توضیح داد: "هوش مصنوعی قادر است کار را سریع انجام دهد، این امر به کاهش تعداد مشاغل وقت‌گیر در صنعتی که در حال حاضر با کمبود پرسنل مواجه هستیم، کمک می‌کند".
شناسایی خطر فاجعه بار هوش مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2020
شناسایی خطر فاجعه بار هوش مصنوعی
وی تصریح کرد: این فناوری علاوه بر ارتوپدی می تواند در حوزه هایی مانند کمک های عاجل و بیماری های نسایی نیز جایگزین پرسنل شود. در صورت کمبود پرستار می‌توان ازاین فناوری استفاده کرد..
علاوه بر این، هوش مصنوعی قادر خواهد بود در ده ها شغل دیگر نیز جایگزین انسان شود. صحبت بر سر متخصصانی مانند حسابداران، مدل های عکس، اپراتورهای ماشین آلات در صنعت چاپ، نجاری، صنایع شیمیایی و متالورژی، صندوقدار و فروشنده، پرسنل در کشاورزی، نظافتچی، ماشین کار، مونتاژکار، پرسنل اداری، جوشکار، رانندگان، جنگلبانان و پستچی ها مطرح است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تقریبا هر کاری که افراد حرفه ‌ای در یک روز کاری عادی انجام می‌دهند ، می‌ تواند با هوش مصنوعی اتوماتیک شود . حتی پیش بینی شده که نصف شغل های رایج فعلی به احتمال زیاد تا سال 2035 اتوماسیون می‌شوند .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала