واکنش عینی کوفی به بازداشت استاد جلال

© https://twitter.comفوزیه کوفی
فوزیه کوفی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
کوفی به دلیل بازداشت فیض‌الله جلال از سوی طالبان، واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، آماج نیوز خبر داده است که خانم کوفی طی واکنش به بازداشت فیض‌الله جلال اظهار داشته گفت که فشار بیشتر به معنای مقاومت بیشتر است؛ روزی قدرت به مردم افغانستان برخواهد گشت.
Парад специального отряда талибов под названием Мансури в провинции Бадахшан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
سخنگوی طالبان: خبر حمله بر استاد جلال حقیقت ندارد
فوزیه کوفی، عضو پیشین هیئت مذاکره کننده‌ی صلح افغانستان در توییترش نگاشته است که ‏تاریخ مبارزات مردم بدخشان مملو از زندانی شدن‌ها، حذف فزیکی و حذف سیاسی بوده است.
به گفته‌ی خانم‌ کوفی همه‌ی این فشارها گواه دو واقعیت است؛ ترس آنانی که با زیست باهمی معتقد نیستند و فشار بیش‌تر به معنای مقاومت بیش‌تر.
ضیا آریا نژاد، عضو مجلس نماینده‌گان نظام جمهوریت نیز در یادداشتی گفته است که استاد جلال به‌جرم فارسی زبان بودنش توسط طالبان به سیاه چاه انداخته شده است.
او طالبان را نواسه‌های حفیظ‌الله امین خوانده و گفته است که استاد جلال در زمان نوجوانی‌اش توسط دستگاه جهنمی حفیظ‌الله امین، به جرم مسلمان بودنش شکنجه و زندانی شد و از اعدام نجات یافت.
او افزوده: "این بار نیز استاد جلال توسط نواسه‌های حفیظ‌الله امین گروه طالبان، به جرم فارسی زبان بودنش به سیاه چاه انداخته شده است."
بحث چندی پیش فیض‌الله جلال با نعیم وردک، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان با یک تلویزیون خصوصی در کابل، واکنش‌های گسترده‌ی داشت و مردم نگران جان این استاد دانش‌گاه شده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала