آغاز بارگیری نیروهای نظامی و هوابرد برای اعزام به قزاقستان

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationПереброска российских миротворцев для участия в миротворческой операции в зоне нагорно-карабахского конфликта
Переброска российских миротворцев для участия в миротворческой операции в зоне нагорно-карабахского конфликта - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
بارگیری تجهیزات نظامی و هوایی "صلح بانان" سازمان پیمان امنیت جمعی برای ارسال به قزاقستان آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای نظامی و تجهیزات هوایی نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از روز شنبه بارگیری در منطقه ایوانوو را برای ارسال به قزاقستان آغاز کردند.
در پیام وزارت دفاع روسیه آمده است: "در فرودگاه منطقه ایوانوو، بارگیری پرسنل نظامی و تجهیزات هوابرد و پرواز هواپیمای ترنسپورت نظامی ایل - 76 به مقصد جمهوری قزاقستان، آغاز شده است. بیش از 20 پرواز توسط این هواپیما های نظامی برنامه ریزی شده است".
همانطور که در وزارت دفاع ذکر شده است، پس از ورود، پرسنل نظامی گروه حافظ صلح روسیه شروع به انجام وظایف خود خواهند کرد.
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
رئیس جمهور قزاقستان: شماری از تروریست ها به قزاقی حرف نمی زدند
گفتنی است، برای غلبه بر تهدید تروریستی شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی تصمیم به اعزام نیروهای حافظ صلح جمعی به قزاقستان در رابطه با درخواست توکایف رئیس جمهور این کشور گرفت.
پیش از این سطح "قرمز بحرانی" تهدید تروریستی در خاک قزاقستان اعلام شده بود.
گفتنی است اعتراضات در قزاقستان از روز یکشنبه دوم جنوری به دلیل افزایش قیمت سوخت موتر از 60 به 120 تنگه (واحد پولی قزاقستان) برای هر لیتر آغاز شد. به زودی مطالبات اقتصادی جای خود را به مطالبات سیاسی داد.
معترضان در آلماتی بزرگ‌ترین شهر قزاقستان روز چهارشنبه با حمله به محل سکونت رییس جمهوری این کشور، خانه او را به آتش کشیدند. همچنین در درگیری‌های روز چهارشنبه، چندین نیروی امنیتی قزاقستان کشته شدند.
دولت قزاقستان روز چهارشنبه و درمیان اعتراضات گسترده در این کشور در سرتاسر قزاقستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала