توکایف مدت اقامت نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی در آلماتی را افشا کرد

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهورقزاقستان: نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان تا زمانی خواهند ماند که وضعیت در این کشور به حالت عادی برگردد.
به گزارش اسپوتنیک، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان گفت: نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) تا زمانی که وضعیت در کشور تثبیت شود، در این کشور خواهند ماند. او در این مورد در صفحه توئیتر خود نوشت.
وی نوشت: نیروهای حافظ صلح به عنوان بخشی از نیروهای چند ملیتی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مستقر شده اند و برای مدت کوتاهی تا تثبیت وضعیت در قزاقستان باقی خواهند ماند.
پیش از این در 5 جنوری، تصمیم مقامات قزاقستان برای مشارکت نیروهای حافظ صلح CSTO برای سرکوب ناآرامی ها در این جمهوری مشخص شد. اولین قطعات نیروهای روسیه در 6 جنوری وارد آلماتی شد. برعلاو واحدهای از بلاروس و ارمنستان نیز به این جمهوری اعزام شدند.
Переброска российских миротворцев для участия в миротворческой операции в зоне нагорно-карабахского конфликта - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
میدان هوایی آلماتی تحت کنترول نیروهای روسیه و قزاقستان قرار دارد
گفتنی است، معترضان در آلماتی بزرگ ‌ترین شهر قزاقستان روز چهارشنبه با حمله به محل سکونت رییس جمهوری این کشور، خانه او را به آتش کشیدند. همچنین در درگیری‌های روز چهارشنبه، چندین نیروی امنیتی قزاقستان کشته شدند.
دولت قزاقستان روز چهارشنبه و درمیان اعتراضات گسترده در این کشور در سرتاسر قزاقستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
پیش از این قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان از ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه برای پاسخ سریع به درخواست وی در مورد نیروهای حافظ صلح تشکری کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала