روسیه: اظهار نظر بلینکن در مورد اوضاع قزاقستان "به دور از نزاکت" بود

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه می‌گوید که وزیر امور خارجه آمریکا در مورد اقدامات سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان به گونه‌ی بسیار "خشن" و "دور از نزاکت" اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد نقش "روس ها" در قزاقستان "به دور از نزاکت" است.
در بیانیه‌ی وزارت امور خارجه روسیه که در کانال تلگرامی این نهاد منتشر شده است خاطرنشان می گردد که بلینکن "در مورد حوادث غم انگیز قزاقستان به شیوه معمولی خود اظهار نظر نموده است.
وزارت امور خارجه روسیه می‌افزاید که دیپلمات آمریکایی پاسخ کاملا مشرح و روشن سازمان پیمان امنیت جمعی به خواهش رهبری قزاقستان مبنی بر کمک برای تأمین امنیت در این کشور را به لحن دور از نزاکت و با یک درس از تاریخ گذشته همراهی کرد که گفت: "زمانی که روس ها در خانه شما هستند، مجبور کردن آنها برای رفتن سخت است".
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "اگر آنتونی بلینکن آنقدر به درس‌های تاریخ علاقه دارد، بگذار منظورش این باشد: "وقتی آمریکایی‌ها در خانه شما هستند، زنده ماندن، نجات از دزدی یا تجاوز دشوار خواهد بود".
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: تمام سیصد سال دولت آمریکا این را نشان داده است. سرخپوستان قاره آمریکای شمالی، کوریایی ها، ویتنامی‌ها، عراقی‌ها، پانامایی‌ها، یوگسلاوی‌ها، لیبیایی‌ها، سوری‌ها و بسیاری از مردم بدبخت دیگر که شانس دیدن این مهمانان ناخوانده را در خانه‌شان داشتند، چیزهای زیادی در این مورد آنها خواهند گفت.
پیش ازاین وزیر امور خارجه آمریکا در صحبت با رسانه ها ضمن اظهار نظر در مورد وضعیت پیرامون قزاقستان گفت، واشنگتن پرسش‌هایی پیرامون درخواست قزاقستان جهت اعزام صلحبانان سازمان پیمان امنیت جمعی به این کشور دارد.
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت، به نظر من مقامات و دولت قزاقستان قطعاً توانایی مدیریت مناسب اعتراضات را داشتند. اما مشخص نیست که چرا آنها احساس کردند که به مداخله نیروهای خارجی نیاز است.
آنتونی بلینکن در ادامه هشدار داد، یکی از درس‌های تاریخ اخیر این است که وقتی روس‌ها پا به خانه‌اتان گذاشتند، بیرون کردنشان بسیار دشوار خواهد بود.
شایان ذکر است که قزاقستان عضو سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی است و به دنبال درخواست رئیس جمهوری قاسم جومارت توکایف، نیروهای این پیمان روز پنجشنبه وارد این کشور شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала