شایع ترین علائمی که نشانه ابتلا به اومیکرون است

© Depositphotos.com / SubbotinaДевушка во время простуды
Девушка во время простуды - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مبتلایان به اومیکرون مشخص شده که علائم سویه اومیکرون با علائم کووید اولیه متفاوت است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "دیلی اکسپرس" دکتر کلر استیو، یکی از سازندگان اپلیکیشن ردیابی علائم ویروس کرونا ZOE Covid Study می‌گوید: علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا در 75 درصد موارد مشابه نشانه های معمول سرماخوردگی است.
متخصص خاطرنشان کرد که این بیماری در مبتلایان به نوع جدید SARS-CoV-2 عمدتاً خفیف است، اما مسری بودن بالای این ویروس می تواند سیستم مراقبت های بهداشتی را بیش از حد تحت فشار قرار دهد.
به گفته این متخصص بسیاری از علائم ابتلا به اومیکرون شبیه سرماخوردگی یا برخی بیماری‌های ویروسی دیگر است. بدون داشتن هیچیک از علائم اولیه که قبلا گزارش شده، باز هم مردم باید از مواردی که در حال حاضر گزارش می‌شود، آگاه باشند.
برنامه مطالعه زویی کووید علائمی مثل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد را به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به ااومیکرون فهرست کرده و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.
داده‌های جدید از برنامه مطالعاتی زویی کووید(ZOE) نشانه های جدید عفونت اومیکرون را شناسایی کرده که بدن را به روشی متفاوت از سایر علائم رایج تحت تاثیر قرار می‌دهد.
گفتنی است سازمان بهداشت جهانی اخیراهشدار داده که نباید سویه جدید ویروس کرونا، اومیکرون، را ملایم توصیف کرد چون به گفته این سازمان درحال گرفتن جان مردم در اطراف جهان است.
مطالعات اخیر حاکیست که اومیکرون کمتر از سویه های قبلی کووید به بروز علائم خیلی جدی منجر می شود.
با این حال تدروس آدهانوم گبریاسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفت که شیوع بی سابقه اومیکرون نظام های بهداشتی را زیر فشار شدیدی قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала