کودکی در شورش های قزاقستان به ضرب گلوله کشته شد

© REUTERS / Pavel MikheyevДемонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы
Демонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
یک کودک 11 ساله در پی نا‌آرامی ها در قزاقستان در شهر آلماتی بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، آروژان سایین، مدافع حقوق کودکان از کشته شدن یک کودک 11 ساله در شهر آلماتی در پی شورش ها در قزاقستان خبر داده است.
به گفته ساین، این کودک در 5 جنوری در حالی که با خانواده خود در حال پیاده روی بود بر اثر اصابت گلوله جان باخت.
همچنین گزارش شده است که شبه نظامیان روز جمعه به سمت موتری که یک نوجوان 15 ساله و پدرش در آن بودند تیراندازی کردند. خاطر نشان می‌گردد که این پسر با جراحات شدید گلوله به یکی از بیمارستان های کودکان در آلماتی منتقل شد. پدر پسر نیز در بیمارستان بستری شد.
گفتنی است پس از افزایش بهای سوخت، هزاران معترض در دوم جنوری در شهر جانااوزن که قطب تولید نفت و صحنه درگیری‌های مرگبار در دهه گذشته میان معترضان و پلیس بود، به خیابان‌ها آمدند. سپس اعتراضات به دیگر شهرهای قزاقستان کشیده شد. به دنبال آن دولت کنار رفت و وضعیت فوق‌العاده سراسری اعلام شد.
این اعتراضات که هنوز ادامه دارد باعث مجروح شدن هزاران تن و بروز تلفات شد. قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان با تشدید ناآرامی‌ها از سازمان پیمان امنیت مشترک خواستار کمک به کشورش شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала