مجاهد در توضیح بازداشت استاد جلال: یک انسان متعصب گرفتار شده‌ است

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان با تایید بازداشت فیض‌الله جلال؛ استاد دانشگاه کابل توسط این گروه گفته‌است که یک انسان "متعصب" به‌خاطر توضیحات درباره پیام‌های خود در رسانه‌های اجتماعی گرفتار شده‌‌است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان شنبه‌شب (18 جدی) در توییتی آقای جلال را متهم کرده‌است که مردم را علیه حکومت این گروه تحریک و با آبروی مردم بازی می‌کرد.
سخنگوی طالبان گفته‌است که جلال بازداشت شده تا عبرتی باشد که کسی "دیگر از آدرس استاد و دانشمند دست به چنین یاوه گویی، شخصیت کشی و هتک حرمت انسان‌ها نزند".
او پیام‌های توییتری‌ منتسب به این استاد دانشگاه کابل را هم منتشر کرده که در آن از طالبان انتقاد شده‌است. حالا این‌که این حساب کاربری مربوط جلال است یا خیر، روشن نیست.
نزدیکان فیض‌الله جلال گفته‌اند که طالبان او را امروز از خانه‌اش در ساحه‌ مکروریان شهر کابل بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
بازداشت آقای جلال واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته‌است.
سازمان عفو بین‌الملل بازداشت جلال را محکوم کرده و از طالبان خواسته‌است که فورا او را آزاد کند.
این سازمان شامگاه امروز (شنبه، 18 جدی) در توییتی نوشته‌است که آقای جلال به‌دلیل استفاده از آزادی بیان و انتقاد از طالبان در یک برنامه تلویزیونی، بازداشت شده‌است.
کاربران افغان هم کارزاری را برای آزادی جلال به راه‌ انداخته‌اند.
اخیرا آقای جلال در یک گفتگوی تلویزیونی با محمد نعیم؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از این گروه به‌شدت انتقاد کرده بود. بخشی از سخنان این استاد دانشگاه کابل در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده بود و آنان نگران جان او بودند.
در آن زمان استاد جلال با الفاظ شدید از عمل‌کرد طالبان انتقاد کرده و از آنان خواسته بود تا "خودشان را اصلاح کنند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала