روسیه: اعزام صلح بانان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان مبنای قانونی دارد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان را کاملا قانونی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ی اعلام کرده که اعزام نیروهای حافظ صلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان بر مبنای کاملا قانونی اتفاق افتاده است و واکنش آمریکا در این رابطه " کینه توزانه" و توهین آمیز بود.
پیش ازاین وزیر امور خارجه آمریکا در صحبت با رسانه ها ضمن اظهار نظر در مورد وضعیت پیرامون قزاقستان گفت، واشنگتن پرسش‌هایی پیرامون درخواست قزاقستان جهت اعزام صلحبانان سازمان پیمان امنیت جمعی به این کشور دارد.
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت، به نظر من مقامات و دولت قزاقستان قطعاً توانایی مدیریت مناسب اعتراضات را داشتند. اما مشخص نیست که چرا آنها احساس کردند که به مداخله نیروهای خارجی نیاز است.
آنتونی بلینکن در ادامه هشدار داد، یکی از درس‌های تاریخ اخیر این است که وقتی روس‌ها پا به خانه‌اتان گذاشتند، بیرون کردنشان بسیار دشوار خواهد بود.
وزارت امور خارجه روسیه ضمن اشاره به اظهارات بلینکن درباره اعزام نیرو به قزاقستان در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی از سوی مسکو آمده است که "بلینکن در مورد تحولات قزاقستان شوخی بی‌ادبانه‌ای کرده است."
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: "اگر بلینکن عاشق درس‌های تاریخ خود است، باید این را بداند: وقتی آمریکایی‌ها به خانه شما بیایند، زنده ماندن و دزدی و یا مورد تجاوز قرار نگرفتن سخت است."
زاخارووا در صحبت با کانال یوتیوب Soloviev Liveگفت "یک واکنش واضح و کاملاً قانونی به همان برخورد قانونی. مهمترین چیز این است که رئیس جمهور منتخب قانونی قزاقستان از سازمانی که در آن شرکت دارد درخواست کمک کرد.
وی افزود که تنها پس از آن که در قزاقستان از تهدیدهای خارجی صحبت شد، طرف قزاق مراحل درخواست برای سازمان پیمان امنیت جمعی را آغاز کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، برخی از نمایندگان آمریکایی آنچه در قزاقستان اتفاق می‌افتد را درک نمی‌کنند و این عدم درک را به عنوان موضع رسمی واشنگتن مطرح می‌کنند.
شایان ذکر است که قزاقستان عضو سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی است و به دنبال درخواست رئیس جمهوری قاسم جومارت توکایف، نیروهای این پیمان روز پنجشنبه وارد این کشور شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала