توزیع کارت اقامت به ۷۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در پاکستان

© Sputnik / Khaibar Akifiپاسپورت افغانستان و بیرق پاکستان
پاسپورت افغانستان و بیرق پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
عضو شوید
کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید، که پاکستان به ۷۰۰ هزار مهاجر افغانستانی کارت اقامت بایومتریک توزیع کرده ‌است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، بابر بلوچ، سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد گفته است، که نخستین دور کارزار اعطای اسناد جدید الکترونیکی و بررسی اطلاعات مربوط به ۱،۴ میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان، به پایان رسیده‌است.
بازداشت 3 هزار مهاجر افغانستانی در خاک پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2018
بازداشت 3 هزار مهاجر افغانستانی در خاک پاکستان
به گفته‌ای بلوچ به مهاجران افغانستانی کارت‌های هوشمند توزیع شده‌ تا اقامت آنان را قانونی شود و دسترسی شان به کمک‌های بشری و سایر کمک‌ها تسهیل شود.
او در این باره گفت: "کارت‌های جدید شناسایی یک وسیله لازمی برای حفاظت از مهاجران افغانستانی بوده و به آنان دسترسی سریع‌تر و مصئون‌تر به تسهیلات صحی، آموزشی و خدمات صحی می‌دهد".
بر بنیاد معلومات کمیشنری عالی سازمان ملل متحد پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان بیش از ۳۰۰ هزار افغانستانی به پاکستان فرار کرده که بیشتر شان به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده و ممکن اخراج شوند.
این مقام سازمان ملل افزوده تا اکنون بیش از ۷۰۰ هزار کارت جدید هوشمند توزیع شده و قرار است کارت‌های باقی مانده در اوایل سال جاری توزیع شود.
قابل یاد آوری است این کارت‌ها تا تاریخ ۳۰ جون سال ۲۰۲۳ قابل اعتبار خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала