زمان برگزاری کنفرانس ویدیویی سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مشخص شد

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
عضو شوید
کنفرانس ویدیویی سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای 10 جنوری برنامه ریزی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان گفت: ارتباط بین سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در قالب یک ویدئو کنفرانس به طور آزمایشی برای دوشنبه 10 جنوری برنامه ریزی شده است.
روز قبل، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خاطرنشان کرد که ارمنستان به عنوان رئیس سازمان پیمان امنیت جمعی، نشست شورای امنیت جمعی این سازمان را سازماندهی می کند. پیش از این، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، به همتای روس خود پیشنهاد کرده بود که گفت‌وگویی بین رهبران سازمان پیمان امنیت جمعی در قالب ویدئو کنفرانس شورای امنیت جمعی درباره وضعیت این کشور برگزار کند.
Курсанты женской военной Академии в Дамаске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
آموزش نظامی روسیه در قزاقستان آغاز شد
در روزهای ابتدایی سال 2022، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند.
در جریان این اعتراضات برخی به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات در سراسر کشور تا 19 جنوری وضعیت اضطراری اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند. طبق گزارش سازمان ملل، حدود 1000 نفر در جریان اعتراضات در قزاقستان زخمی شدند. به گفته وزارت کشور، 18 مامور امنیتی کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала