جمعیت اسلامی افغانستان دستگیری دکتر فیض الله جلال را نکوهش کرد

© @https://twitter.com طالبان فیض الله جلال استاددانشگاه کابل بجای نامعلومی بردند
طالبان فیض الله جلال استاددانشگاه کابل بجای نامعلومی بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی دستگیری استاد دانشگاه کابل و چند تن دیگر را نکوهش و این کار گروه طالبان را ادامه تمامیت خواهی این گروه خوانده است.
به گزارش اسپوتنیک، حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به دستگیری دکتر فیض الله جلال استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل و چند تن دیگر نوشته است، که بر مبنای گزارش‌ها، اخیرا گروه طالبان، دست به بازداشت شماری از افراد و شخصیت‌های علمی و مردمی زده اند که می‌شود به بازداشت، استاد فیض الله جلال استاد دانشگاه کابل، مولوی‌ دین محمد عظیمی از اعضای ارشد جمعیت اسلامی و شمار دیگری اشاره نمود که آن‌ را به شدت محکوم می‌کنیم.
طالبان فیض الله جلال استاددانشگاه کابل بجای نامعلومی بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
طالبان استاد جلال را بازداشت کردند
این حزب افزوده است، که بازداشت این افراد به دلایل واهی، اما انگیزه روشن و واضح، نشان می‌دهد که طالبان با نگاه تمامیت خواهی، دنبال ایجاد فضای ترس و وحشت در کشور و خفه کردن صدای مردم در گلوی‌شان اند.
در ادامه این اعلامیه آمده است، که طالبان باید بدانند که اقدامات فراقانونی این گروه از جمله محاکمه‌های صحرایی، ترور و شکنجه منسوبین امنیتی سابق در مناطق مختلف کشور، اختطاف و زندانی کردن نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در راستای تحکیم فضای اختناق و ارعاب بر جامعه و همچنان اعمال سیاست محرومیت زنان از همه حقوق اساسی شان، نه تنها سودی به آن‌ها ندارد، بلکه اراده مردم جهت ایستادگی و مقاومت در برابر این گروه را قوی و مصمم‌تر می‌سازد.
در پایان این اعلامیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان نوشته است، که امیدواریم که کشورها و سازمان‌های بین المللی، متوجه نقض آشکار حقوق بشر توسط گروه طالبان بوده باشند و نگذارند که این‌گروه به اینگونه اعمال خویش ادامه بدهند.
یادآوری می کنیم، که به دنبال انتقاد های شدید دکتر فیض الله جلال از گروه طالبان و شیوه حکومتداری این گروه، گروه طالبان دیروز استاد دکتر فیض الله جلال را دستگیر و زندانی کرده است. گروه طالبان در حالی دست به دستگیری استاد دانشگاه کابل زده است، که بیش از 60 درصد استادان دانشگاه کابل کشور را ترک و استادان دیگر هم پس از کم کردن تنخواه شان و نداشتن امنیت به دنبال ترک این کشور هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала