طالبان: گفتگو با مقامات ایرانی سازنده بود

© @https://twitter.com طالبان: گفتگو با مقامات ایرانی سازنده بود
طالبان: گفتگو با مقامات ایرانی سازنده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2022
عضو شوید
معاون سخنگوی طالبان ، مذاکرات هیأت طالبان با مقامات ایرانی در تهران سازنده خواند.
به گزارش اسپوتنیک، احمدالله وثیق ، معاون سخنگوی طالبان، روز دوشنبه به رسانه‌ها در افغانستان گفت که در این سفر ، روابط دوجانبه، تجارت، انرژی، ترانزیت و مسائل امنیتی مورد بحث قرار گرفت .
وثیق با اشاره به اهمیت جغرافیایی افغانستان گفت که ایران می تواند از افغانستان برای صادرات کالاهای خود به کشورهای آسیای میانه استفاده کند.
هیأت طالبان روز شنبه با ریاست امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه این گروه به تهران سفر کرد و در این سفر با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.
معاون سخنگوی طالبان ، مذاکرات هیأت طالبان با مقامات ایرانی در تهران سازنده خواند.
دیدار سرپرست وزیر خارجه طالبان با سفیر ایران ماندگار کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
نشست طالبان با امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران+عکس
پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ماه آگست سال گذشته، این اولین بار است که یک هیئت بلندپایه از کابل به ایران سفر می کند.
بر اساس این گزارش، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان را وزرای اقتصاد و تجارت و همچنین رئیس بانک مرکزی افغانستان همراهی کردند. این هیئت روز شنبه به دعوت دولت ایران وارد تهران شد.
پیش از این برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌بودند که سفر هیات طالبان به ایران به درخواست سپاه پاسداران این کشور صورت گرفته‌است.
همزمان با سفر مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان به تهران، ادعا می‌شد که دولت ایران، سفارت افغانستان را تحویل طالبان می‌دهد و سفیر دولت سابق افغانستان در تهران نیز ایران را به مقصد یک کشور اروپایی ترک کرده‌است.
اما روز گذشته سعید خطیب‌زاده؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران واگذاری سفارت افغانستان در تهران به طالبان را تکذیب کرد و گفت که فعالیت‌های دیپلماتیک سفارت افغانستان در تهران همانند تمامی سفارتخانه‌های خارجی در چارچوب اصول و قواعد تعریف‌شده در کنوانسیون 1961 ویانان در خصوص روابط دیپلماتیک قرار دارد و هیچ‌گونه تغییر و تحولی خارج از آن ممکن نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала