کشتی گم شده "ارواح" در آمریکا پیدا شد

© Fotolia / DinostockКорабль-призрак
Корабль-призрак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2022
عضو شوید
در ایالات متحده آمریکا کشتی موسوم به "کشتی ارواح" را که تقریباً 350 سال پیش گم شده بود، پیدا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "دیلی اکسپرس" استیوی و کتی لیبرت، دو تن از شکارچیان برای کشتی های غرق شده در آمریکا بقایای لاشه یک "کشتی ارواح" را کشف کردند که تقریباً 350 سال پیش غرق شد.
صحبت بر سر کشتی "گریفین" مطرح است که توسط کاشف فرانسوی Rene-Robert Cavalier de La Salem برای یافتن مسیرهایی به آسیا ساخته شده بود.
این کشتی در سال 1679 در حالی که محموله ای از خزهای ارزشمند را در سراسر دریاچه میشیگان حمل می کرد، بدون هیچ اثری ناپدید شد.
این روزنامه اشاره می کند، ناپدید شدن او به یکی از معروف ترین اسرار "دریایی" آمریکا مبدل شد.
به گفته محققان، ماهیت لاشه کشتی حاکی از آن است که یک طوفان قوی چند روزه علت غرق کشتی شده است.
در سال 2019، در ایالت مینه سوتا، کشتی هادسون در کف دریاچه سوپریور پیدا شد که در سال 1901 غرق و از سوی ساکنان محل به نام کشتی ارواح شهرت یافت.
این کشتی که بار کتان و گندم حمل می کرد، در 15 سپتامبر 1901 بندر را ترک کرد، پس از آن درگیر یک طوفان شدید شده و ناپدید شد. روز بعد، نگهبان فانوس دریایی مستقر در این منطقه گفت که وی غرق شدن یک کشتی "ناشناس" را دیده بود، اما هیچ مدرک دیگری درباره این فاجعه یافت نشد.
تنها در 20 سپتامبر 1901، ماهیگیران محلی چندین قطعه متعلق به کشتی هادسون و همچنین اجساد بسیاری از خدمه آن را کشف کردند، اما محل سقوط دقیق و سرنوشت سایر ملوانان ناشناخته مانده بود. علاوه بر این، در دهه های بعد، در بین ساکنان محلی شایعاتی مبنی بر شناور بودن کشتی در دریاچه مثل "کشتی ارواح" شنیده می شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала