برگذاری نمایشگاه عکس‌های قربانیان ۴۰ سال جنگ در کابل

© K. Bezhanشهر کابل
شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2022
عضو شوید
عکس‌های شماری از قربانیان جنگ از سراسر افغانستان گردآوری و برای عدالت خواهی برای خانواده‌های این قربانیان به نمایش گذاشته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، انجمن اجتماعی دادخواهی افغان که یک نهاد فعال در عرصه حقوق بشر می‌باشد، می‌گوید که عکس‌های شماری از قربانیان جنگ را از سراسر کشور گردآوری کرده و برای عدالت خواهی برای خانواده‌های این قربانیان به نمایش گذاشته است.
اعضای این نهاد می‌گویند که مردم افغانستان بیشتر از این تحمل جرایم و جنایت‌های جنگی را ندارند و نباید به بهانه‌های گونه‌گون کشته شوند.
لیدا، رییس این نهاد گفت: "در طول چهل سال که دولت‌های مختلف حاکم شدند، اینها غیر مرتکب جنایت شدند و هیچ کدام شان نمی‌خواهند مسوولیت این جنایات را بگیرند."
شکریه، یک عضو این نهاد می‌گوید: "ما بخاطر محکوم کردن اینها صدای خود را بلند می‌کنیم و از سازمان‌های که برای حقوق بشر کار می‌کنند، می‌خواهیم که همراه ما هم‌صدا شوند."
مسوولان این نهاد می‌افزایند که بیش از دوازده هزار عکس قربانیان جنگ‌های ۴۰ سال پسین از جمله قربانیان حمله‌های انفجاری و بمباردمان‌های هوایی را از سراسر کشور گردآوری کرده اند، اما از این میان یک هزار آن را به نمایش گذاشتند.
از سویی هم، شماری از بازدید‌کننده‌گان نمایشگاه می‌گویند که با دیدن این عکس‌ها خاطره‌های تلخی از جنگ و وحشت در اذهان شان زنده می‌شود. به گفته آنان، مردم دیگر تحمل ادامه جنگ را ندارند.
در همین حال، مسوولان نهاد عدالت خواهی زنان افغان خواهان ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان شدند، حکومتی که به گفته آنان عاملان جنایت‌های جنگی در کشور را زیر پیگرد قرار دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала