روسیه: نیروهای حافظ صلح موثر بودن حضور شان در قزاقستان را ثابت کردند

© AFP 2023 / Shawn ThewЗдание Российского посольства в Вашингтоне
Здание Российского посольства в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا می‌گوید، حضور نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان موثر بودن این نیرو ها در اوضاع آن‌کشور را نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: نخستین ساعات عملیات نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان کارآمدی آن را نشان داد.
دیپلمات بلند پایه‌ی روسیه این اظهارات را در واکنش به تلاش‌ها در واشنگتن برای زیر سؤال بردن مشروعیت عملیات ضد تروریستی و همچنین حضور نیروهای پیمان امنیت جمعی در قزاقستان ابراز داشت.
آنتونوف در صفحه فیس بوک سفارت نوشت: "اولین ساعات کار نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی، اثربخشی این نیرو ها، تمرکز برای بازگرداندن صلح و نظم قانون اساسی در این کشور را نشان داد. تمام تصمیمات برای اعزام نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان بر اساس اسناد قانونی این سازمان و به درخواست رئیس جمهور آن کشور اتخاذ شده است".
این دیپلمات از همه نیروهای دموکراتیک جهان خواست تا به مقامات قزاقستان کمک کنند تا از شورش های اخیر نجات پیدا کنند و تلاشی برای تضعیف بیشتر اوضاع در این کشور نکنند.
اعتراضات در قزاقستان از تاریخ دوم جنوری در چند شهر این کشور به راه افتاد؛ اعتراضاتی که در عرض چند روز به سطح شورش‌های گسترده و حملات به نهادهای مسئول در بسیاری از شهرهای این کشور رسید.
این اعتراضات باعث مجروح شدن هزاران تن و بروز تلفات شد.
قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان با تشدید ناآرامی‌ها از سازمان پیمان امنیت مشترک خواستار کمک به کشورش شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала