پوتین: اجازه نمی‌دهیم شرایط در کشور ما متزلزل شود

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه درباره رویدادهای قزاقستان گفت ما بارها نشان داده‌ایم که اجازه نمی‌دهیم شرایط در داخل کشور متزلزل شود و سناریوهای انقلابات رنگه تحقق یابند.
به گزارش اسپوتنیک،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست مجازی سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که شورش در قزاقستان نشان دهنده توانایی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای مقاومت در برابر اجرای سناریوهای انقلاب های رنگی در قلمرو خود است.
پوتین افزود:" همانطور که قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان هم اشاره کردند، حمله به قزاقستان، در واقع حمله به کشور و فعل تجاوزکارانه بود، کاملا با این گفته های ایشان موافق هستم. و واکنش فوری به این اقدامات لازم بود."
رئیس جمهور روسیه گفت، سازمان پیمان امنیت جمعی توانست به سرعت و بدون دشواری تصمیم گیری کند تا از وخامت اوضاع در قزاقستان جلوگیری شود.
پوتین همچنین شجاعت قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان را ستود که در اسرع وقت توانست مسئولیت انجام تمام اقدامات لازم برای عقب راندن تروریست ها را بر عهده بگیرد.
رئیس جمهور روسیه ابراز اطمینان کرد که وضعیت در قزاقستان به زودی تثبیت خواهد شد و صلح آرامش به این کشور بازخواهد گشت.
گفتنی است در چند روز گذشته قزاقستان صحنه اعتراض‌های خونینی در واکنش به افزایش قیمت سوخت بود و در نهایت با اقدامات انجام شده، آرامش به این کشور بازگشت.این در حالی است که از سوی رئیس جمهور وضعیت فوق العاده دو هفته ای در قزاقستان اعلام، مقررات منع رفت و آمد برقرار شده و دولت این کشور نیز منحل شده است.
بنا به درخواست رئیس جمهوری قزاقستان، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی نیروهای پاسدار صلح به قزاقستان اعزام کردند.
سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در سال 1992 تأسیس شد و در حال حاضر شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان است. CSTO با هدف "تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان، حفاظت جمعی از استقلال و تمامیت ارضی کشورهای عضو" تأسیس شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала