تاکید مجدد چین برای آزادسازی پول‌های منجمدشده افغانستان

© AP Photo / Mark SchiefelbeinОфициальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь
Официальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین گفته است که آمریکا باید به‌عنوان مقصر اصلی بحران افغانستان، اشتباهات خود را بپذیرد و با اقدامات ملموس تحریم‌های وضع‌شده بر مردم افغانستان را بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه چین بار دیگر از نحوه خروج آمریکا از افغانستان و پیامدهای ناشی از آن انتقاد کرده و گفته‌است که ایالات متحده باید هرچه زوتر تحریم‌های "یک‌جانبه" علیه افغانستان را لغو کرده و سرمایه این کشور را آزاد سازد.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم جدی به خبرنگاران گفته است که آمریکا به‌عنوان مقصر اصلی بحران افغانستان، نباید بر این کشور تحریم‌های اقتصادی وضع کند.
او افزوده است: "آمریکا نباید تحریم‌های یک‌جانبه را برای بدترکردن اوضاع اقتصادی و معیشتی افغانستان اعمال کند."
وانگ یو، سفیر چین در کابل با نشر این خبر تأکید کرده است که آمریکا باید به‌طور مستقیم با اشتباهات خود روبه‌رو شود و مسئولیت‌های بین‌المللی خود را به عهده بگیرد.
سفیر چین گفته است که باید دارایی‌های افغانستان آزاد و تحریم‌های یک‌جانبه هرچه زودتر لغو شود.
چین از جمله کشورهایی است که در پی تحولات اخیر و مسدودشدن دارایی‌های کشور در آمریکا، بارها خواستار آزادسازی ذخایر ارزی کشور شده است.
این در حالی است که افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، سقوط نظام و روی کار آمدن طالبان به فروپاشی اقتصادی دچار شده و مردم با رسیدن فصل سرما در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала