تلاش سازمان ملل برای جمع‌آوری کمک های بیشتر به افغانستان در سال 2022

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
سازمان ملل متحد تلاش دارد کمک‌های بیشتری را برای میلیون‌ها فرد مواجه با گرسنگی در افغانستان جلب کند. این سازمان برای این منظور دو طرح را ارائه داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل دو طرح را برای کمک به مردم افغانستان و افغان های آواره در کشورهای همسایه پیشنهاد کرده است که شامل بیش از 5 میلیارد دلار بودجه بین المللی در سال 2022 می شود.
سازمان ملل خاطرنشان کرد: "این نهاد و سایر سازمان‌های غیردولتی امروز طرح‌های واکنش مشترک را با هدف ارائه کمک‌های حیاتی به میلیون ها نفر در افغانستان و حمایت از 5.7 میلیون افغان آواره در کشورهای همسایه راه‌اندازی می‌کنند. مردم افغانستان با یکی از سریع ترین بحران های رو به رشد در جهان دست و پنجه نرم می کنند. نیمی از جمعیت با گرسنگی شدید روبرو هستند، بیش از 9 میلیون نفر آواره شده اند."
کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
بحران اقتصادی در افغانستان؛ خطر گرسنگی در کمین مردم کندز
بنا به گفته سازمان ملل حدود 22 میلیون نفر در افغانستان به مواد غذایی، دارو و مواد اولیه دیگر نیازمند اند. این بزرگترین عملیات بشردوستانه در سراسر جهان است.
مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده امور بشردوستانه و فیلیپو گراندی، کمیسار عالی امور پناهندگان سازمان ملل می‌خواهند در یک کنفرانس مجازی درخواست کمک برای سال 2022 را معرفی کنند.
سازمان ملل متحد و حدود 160 سازمان امدادگر این عملیات بشردوستانه را سازمان دهی می‌کنند.
پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در اواسط ماه اگست، کشورهای کمک‌دهنده میلیاردها دالر کمک و منابع مالی برای پروژه‌های انکشافی را منجمد کردند. علاوه بر این، طالبان تحت تحریم‌های شورای امنیت ملل متحد قرار دارند.
به گزارش سازمان ملل متحد، در سال 2021 کشورهای بین المللی حدود ۱.۵ میلیارد دالر (1.3 میلیارد یورو) برای کمک به افغانستان در اختیار گذاشتند.
شورای امنیت سازمان ملل در اواخر سال 2021 با تصویب قطعنامه‌ای راه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان باز کرد. همزمان شورای امنیت می‌خواهد از این مطمئن شود که منابع مالی کمکی به دست طالبان نیافتد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала