سخنگوی طالبان به اسپوتنیک: احمد مسعود و امیر اسماعیل خان می‌توانند به افغانستان برگردند

© Sputnikبلال کریمی
بلال کریمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
معاون سخنگوی طالبان در خصوص نشست مقامات طالبان با رهبری جبهه مقاومت ملی گفت که به احمد مسعود و امیر اسماعیل خان اطمینان داده شد که می‌توانند به کشورشان برگردند.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک، تائید کرد که هیئتی به رهبری امیرخان متقی، به دعوت رسمی ایران به تهران سفر کرد و با احمد مسعود و امیر اسماعیل خان گفتگوهای مثبی داشته است.
او خاطرنشان کرد که هئیت طالبان به رهبر جبهه مقاومت ملی و امیر اسماعیل خان اطمینان داده است که آنها می‌توانند به کشورشان برگردند.
کریمی نیز افزود که امارت اسلامی در تلاش است تا افغانستان را به تمام افغان‌ها کشوری بسازد تا هیچ کسی حس ناآرامی در آن نکند.
به گفته این سخنگوی طالبان، هدف اصلی سفر هیئت طالبان به ایران، دیدار با رهبران جبهه مقاومت ملی افغانستان نبود. او گفت که مقامات طالبان در پهلوی دیدارها با دیگر مهاجرین، با آنها نیز دیدار داشتند.
کریمی در خصوص جبهه مقاومت ملی گفت: در افغانستان هیچ جبهه‌ای در افغانستان وجود ندارد، اگر در صفحات مجازی کسی ادعا میکند، آنها ناراض هستند، به آنها اطمینان میدهیم که آغوش امارت اسلامی به همه آنها باز است و میتوانند به کشورشان برگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала