Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تعطیلی سه شهر بزرگ چین در آستانۀ آغاز بازی‌های المپیک زمستانی به دلیل تهدیدات کرونا

© REUTERS / Kim Kyung-Hoon/PoolПрезентация монумента Олимпийских колец на горе Такао на мероприятии по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио
Презентация монумента Олимпийских колец на горе Такао на мероприятии по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
با نزدیک شدن به المپیک زمستانی پکن، سه شهر بزرگ کشور چین به دلیل تهدیدات شیوع کووید-19 تعطیل شد.
به گزارش اسپوتنیک، بازی‌های المپیک زمستانی 2022، قرار است تا یک ماه دیگر به میزبانی چند شهر کشور چین برگزار گردد. این رقابت‌ها از 15 دلو مصادف با 4 فبروری آغاز و به تاریخ 5 ماه حوت مصادف با 20 فبروری پایان می‌یابد.
با نزدیک شدن به این مسابقات، موج جدید از ویروس کرونا در این کشورشیوع پیدا کرده و افرادی زیادی در این کشور به کووید - 19 مبتلأ شده اند.
به همین دلیل دولت چین چند شهر بزرگ را تعطیل کرده و از باشندگاه این شهرها خواسته است تا در خانه‌های شان بمانند و در شهر گشت‌وگزار نکنند.
شهرهای آنیانگ با 5.5 میلیون نفر، شهر شیان با 13 میلیون نفر و 1.1 میلیون نفر نیز در شهر یوژو قرنطینه شده‌اند و این وضعیت تا سه هفته ادامه خواهد داشت.
در شهرهای دیگر چین نیز به شمول پکن نیز محدودیت‌های جدی وضع شده است و مسئولان تلاش دارند تا مانع انتشار ویروس کرونا شوند.
قرنطینه شدن این شهرها مسئولان برگزاری و ورزشکاران را نگران ساخته است و آن‌ها هراس دارند که مبادا این رقابت‌ها لغو شود.
برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی در حال مورد تهدید ویروس کرونا قرار گرفته‌است که قبل از این مسائل سیاسی نیز این رقابت‌ها را متأثر ساخت بود و برخی کشورها بخاطر نقض حقوق بشر آماده اشتراک در این رقابت‌ها نبودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала