Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رویایی که محقق شد؛ ریاض میزبان مشهورترین بازی باشگاهی جهان

© AFP 2023 / Manu FernandezEl clásico (archivo)
El clásico (archivo) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
رئال مادرید و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی سوپرکاپ 2022 اسپانیا در ریاض عربستان به میدان می روند.
به گزارش اسپوتنیک، ال کلاسیکو در حالی چهارشنبه برگزار می شود که عربستان مدت‌ها رویای میزبانی از این بازی را داشت. بازی در ورزشگاه بین لامللی ملک فهد از ساعت 11:30 برگزار خواهد شد.
ریاض میزبان مسابقه شماره 247 ال کلاسیکو است. قدمت این بازی تاریخی به سال 1902 برمی گردد و تاکنون 12 استادیوم مختلف طی این 120 سال میزبان ال کلاسیکو بوده اند.
چهار تیم رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و اتلتیک بیلبائو به ریاض پایتخت عربستان سعودی رفته‌اند تا در رقابت‌های سوپرجام اسپانیا شرکت کنند.
سوپرلیگ اسپانیا سه‌شنبه شب با دیدار دو تیم اتلتیکومادرید و اتلتیک بیلبائو آغاز خواهد شد و چهارشنبه شب نیز بارسلونا و رئال مادرید به مصاف هم‌ خواهند رفت. مسابقه فینال نیز روز یکشنبه برگزار می‌شود تا قهرمان سوپرجام اسپانیا مشخص شود.
نکته مهم این است که هر 246 ال کلاسیکوی قبلی در خاک اسپانیا برگزار شده و برای اولین بار است که یک مسابقه ال کلاسیکو در خارج از مرزهای اسپانیا برگزار می شود.
عربستان تا سال 2029 میزبان سوپرجام خواهد بود که برای هر میزبانی 40 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا می رسد که البته بخش قابل توجهی از این پول نصیب چهار تیم حاضر در مسابقات می شود.
البته بخش دیگری نصیب زیرسازی در فوتبال اسپانیا خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала