توکایف: جنگجویان افغانستان در شورش‌های قزاقستان دخیل بودند

© REUTERS / Pavel MikheyevДемонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы
Демонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهور قزاقستان در تماس با رئیس شورای اروپا مدعی شد که در شورش‌های اخیر این کشور جنگجویانی از افغانستان نیز حضور داشتند.
به گزارش اسپوتنیک، قاسم جومارت توکایف" رئیس جمهور قزاقستان در تماس با "چارلز میشل" رئیس شورای اروپا ادعا کرده‌است که "جنگجویان" خارجی که از افغانستان و خاورمیانه وارد قزاقستان شده‌، در شورش‌های مرگبار اخیر مشارکت داشته‌اند
به گفته توکایف اعتراضات اخیر این کشور "تروریستی" است و شماری از شبه‌نظامیان آسیای مرکزی و افغانستان نیز در آن حضور داشتند.
وی همچنین تصریح کرد که اعتراضات اخیر "اقدام تجاوزکارانه سازمان‌یافته و آماده شده علیه قزاقستان با مشارکت شبه‌نظامیان خارجی" بوده است.
براساس بیانیه منتشر شده توسط ریاست جمهوری قزاقستان، توکایف افزود که هدف این حمله ایجاد منطقه‌ای از ناآرامی کنترل شده در قزاقستان با تصرف اجباری قدرت بود.
رئیس جمهور قزاقستان درحالی مدعی حضور شبه‌نظامیانی از افغانستان در شورش‌های اخیر این کشور است که طالبان همواره تصریح کرده که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی علیه دیگر کشورها نخواهد بود.
طالبان تاکنون واکنشی به این ادعای رئیس جمهور قزاقستان نشان نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала