حمایت فعال حقوق زن ایرانی از اعتراضات زنان در افغانستان

© www.facebook.com حمایت مسیح علی نژاد از اعتراضات زنان در افغانستان
حمایت مسیح علی نژاد از اعتراضات زنان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر ایران در گفتگو با فاکس‌نیوز از وضعیت زنان افغان زیر حاکمیت طالبان ابراز نگرانی کرده و گفته‌است که زنان افغان از خیانت جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا خشمگین هستند.
مسیح علی‌نژاد؛ روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر ایران در صحبت با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" از اعتراضات زنان در برابر طالبان ستایش کرده و گفته‌است که آن‌ها به اندازه کافی شجاع‌ اند و با آمدن در جاده‌های دیگران را نیز صدا می‌زنند تا صدای آن‌ها را بشنوند؛ اما کسی در مورد زنان صحبت نمی‌کند. او افزوده زنان افغان از خیانت جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا خشمگین هستند.
علی‌نژاد افزوده‌است که حامل پیام زنان افغان است اینکه "ما را فراموش نکنید".
این فعال حقوق بشر ایرانی، مسایل جاری در افغانستان را نتیجه خیانت جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا و تمام سیاستمداران جهان خوانده و گفته‌است تمام این سیاستمداران، سر بریدن مردم در افغانستان و تیراندازی در ایران را تماشا می‌کنند.
او افزوده‌است: "مسیح آنچه که در افغانستان در جریان است را یک "خیانت" می‌نامد، خیانت نه تنها از سوی دولت بایدن؛ بلکه همه سیاستمداران در سراسر جهان که سر بریدن مردم در افغانستان و تیراندازی در ایران را تماشا می‌کنند."
به گفته او "شرایط برای افغان‌ها تحت حکومت تندرو اسلامی طالبان که پیروی از هر دین دیگری غیر از اسلام را ممنوع کرده و اخیراً دستور بریدن سر همه مانکن‌های فروشگاهی را در رابطه با قوانین اسلامی علیه بت‌پرستی صادر کرده‌است، همچنان رو به وخامت است."
زنان معترض در کابل. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
زنان معترض در کابل: "زن‌ستیزی برنامه است، حجاب یک بهانه است" + ویدئو
علی‌نژاد گفته که زنان در افغانستان هم در زندگی روزمره‌شان وحشت دارند و هم از کمبود ناگهانی حمایت امریکا و جامعه جهانی خشمگین هستند.
او در ادامه گفته‌است: "چگونه مردم از نداشتن آزادی اولیه رنج می‌برند؛ اما در عین حال، مانند تمام جهان آن‌ها را رها می‌کند. من با زنان زیادی در افغانستان در تماس هستم. آن‌ها واقعاً از دولت امریکا عصبانی هستند. آن‌ها نمی‌توانند باور کنند که یک‌شبه همه حقوق آن‌ها سلب شده‌است و اکنون هیچ‌کس در مورد زنان صحبت نمی‌کند، همه آن دختران جوان از رفتن به مکتب منع شده‌اند."
او در ادامه گفته‌است مردم افغانستان و ایران فقط خواستار تامین حقوق انسانی‌شان هستند؛ اما این خواسته‌ها از سوی جامعه جهانی نادیده گرفته شده و آن‌ها به حال خودشان رها شده‌اند.
این در حالی ‌است که طالبان پس از به قدرت‌رسیدن در افغانستان محدودیت‌های متعددی را در زمینه کار، تحصیل، فعالیت و حتی سفر زنان وضع کرده‌اند. محدودیت‌هایی که اعتراضات مداوم زنان را در پی داشته‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала