افزایش قیمت مواد غذایی در جهان رکورد زد

© Depositphotos.com / Jolanta KopczakПродуктовое ассорти
Продуктовое ассорти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
داده های سازمان ملل می‎‌رساند که قیمت جهانی مواد غذایی در سال 2021 حدود 28 درصد افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه روسی "کامرسانت" با استناد به داده های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) می نویسد، قیمت جهانی مواد غذایی در سال 2021 به طور متوسط ​​بیش از یک چهارم (به اضافه 28.1 درصد) افزایش یافته است.
این بزرگترین افزایش قیمت مواد غذایی در سال های اخیر بوده است . براساس این گزارش، نه تنها غلات و روغن، بلکه قیمت تمام گروه های عمده محصولات کشاورزی افزایش یافته است.
براساس اعلام این سازمان، اگر چه قیمت مواد غذایی در ماه دسامبر اندکی با کاهش همراه شد، اما نسبت به چهار ماه متوالی قبل از آن شاهد افزایش قیمت بود.
Вид на район Пудун в Шанхае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2022
کارشناسان چین را مسئول افزایش قیمت جهانی مواد غذایی می دانند
علت افزایش قیمت مواد غذایی افزایش تورم در جهان در پی همه گیری کرونا است. این افزایش قیمت به ویژه به کشور‌های فقیر که به واردات مواد غذایی متکی هستند فشار آورده است.
پیشتر؛ سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد، شیوع کرونا در افزایش شمار کسانی که در سال 2020 با قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند، نقش داشته است و در امنیت غذایی جهانی در درازمدت اثر خواهد داشت.
این تشدید بحران قحطی در جهان (18 درصد ظرف یک سال)، بیشترین میزان از دست کم 15 سال گذشته است و بیش از هر زمان دیگر هدف سازمان ملل متحد را برای ریشه کن قحطی در جهان تا سال 2030 به مخاطره انداخته است.
فائو در این گزارش که با همکاری صندوق خواربار و کشاورزی ملل متحد (یونیسف) ‎، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت منتشر شد؛ اعلام کرد: "در سال 2020، بین 720 تا 811 میلیون نفر در جهان با قحطی مواجه بودند که تقریبا 118 میلیون نفر بیشتر از سال 2019 است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала