نتایج مذاکرات بین روسیه و ناتو چه بود؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
دبیرکل ناتو اعلام کرد که نشست شورای روسیه-ناتو "گفتگویی دشوار اما مهم" بود.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو یا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نشست امروز شورای روسیه-ناتو را "گفتگویی دشوار اما مهم" نامید.
وی در مورد نشست امروز شورای روسیه-ناتو گفت: جلسه دشواری بود، اتفاقا به همین دلیل این دیدار یک نشست مهمی بود.
وی افزود: اختلافات جدی در این زمینه‌ها (مسائل مربوط به امنیت اروپا و اوضاع اوکراین) بین روسیه و ناتو وجود دارد. حل این مسائل آسان نیست، اما همین که ناتو و روسیه بر سر میز مذاکره نشستند، همین نشانه مثبتی است.
روسیه همچنان از ناتو خواسته است تا از پذیرش اعضای جدید در ائتلاف خودداری و نیروهایش را از مرزها روسیه دور کند. استولتنبرگ گفت که ناتو در واکنش به این موضوع به صراحت اعلام کرده که از حق پذیرش اعضای جدید چشم پوشی نخواهد کرد.
انتصاب سفیر جدید روسیه در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
از آمریکا خواسته شد تا نیروهای نظامی خود را از مرزهای روسیه دور کند
نشست شورای روسیه-ناتو در مقر این ائتلاف در بروکسل به پایان رسید. مذاکرات در ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز شد و بیش از 4 ساعت (بیش از زمان برنامه ریزی شده) به طول انجامید.
در این دیدار کمیسیون مشترکی از وزارت خارجه و دفاع روسیه به ریاست الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه و الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو و نمایندگان سی کشور عضو این پیمان نیز حضور داشتند.

این نشست در ادامه مذاکرات با موضوع تضمین های امنیتی بین روسیه امریکا برگزار شد، مذاکراتی که در تاریخ 9-10 جنوری در ژنو برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала