دانشمندان سرماخوردگی را دارویی برای مقابله با ویروس کرونا می‌دانند

© Depositphotos.com / SubbotinaДевушка во время простуды
Девушка во время простуды - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
دانشمندان دریافتند افرادی که تعداد سطح بالای سلول های T ناشی از سرماخوردگی معمولی دارند کمتر به عفونت کرونا مبتلا می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در کینگز کالج لندن دریافتند افرادی که تعداد سطح بالای سلول های T ناشی از سرماخوردگی معمولی دارند کمتر به عفونت کرونا مبتلا می شوند.
نتایج این تحقیق در مجله علمی Nature Communications منتشر شده است.
این مطالعه در سپتامبر 2020 آغاز شد، زمانی که اکثر ساکنان بریتانیا هنوز به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند و در برابر COVID-19واکسینه نشده بودند.
دانشمندان 52 داوطلب را که با یک فرد آلوده زندگی می کردند مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان در روزهای چهارم و هفتم پس از قرار گرفتن در معرض آزمایش PCR انجام دادند.
نمونه های خون در مدت شش روز پس از تماس با بیمار گرفته شد.
راههای مقابله با سرماخوردگی از دید پزشکان انگلیسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
راههای مقابله با سرماخوردگی از دید پزشکان انگلیسی 
این مطالعه امکان را برای متخصصان فراهم کرد تا سطح سلول‌های Tموجود را که توسط سایر ویروس‌های کرونای رایج که باعث سرماخوردگی می‌شوند تولید می‌شوند، تجزیه و تحلیل کنند.
در نتیجه آشکار شد که 26 داوطلبی که آلوده نشدند، سطح سلول های T به طور قابل توجهی بالاتر از شرکت کنندگان دیگر بودند.
پروفسور آجیت لالوانی، یکی از محققان در این مطالعه، توضیح داد: "برای دفاع در برابر ویروس، این سلول‌های T به پروتئین‌های داخل کووید-19 حمله می‌کنند، نه پروتئین اسپایک".
پیش از این آنبن پیلای، داکتر از جمهوری آفریقای جنوبی در مورد علائم جدید مبتلایان به امیکرون کرد و گفته بود که ما بیمارانی با علائم سرماخوردگی، سرفه‌های خشک، تب، تعریق شبانه و بدن درد یا کوفتگی بدن دیده‌ایم. من فکر می‌کنم امیکرون با سایر گونه‌های کووید-19 که دیده‌ایم، مرتبط است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала