هشدار انصارالله یمن به امارت متحده عربی

© Photo / Arab 24ائتلاف ملی جنوب یمن، شورای انتقالی
ائتلاف ملی جنوب یمن، شورای انتقالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
انصارالله یمن به امارات متحده عربی هشدار داد، که می تواند خاک این کشور را با راکت هدف قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد البهیتی یکی از اعضای رهبری انصارالله یمن در شبکه تلویزیونی العربی با هشدار به امارات متحده عربی گفت : "در صورت ادامه کمک امارات به نیروهای دولت زیر پشتیبانی عربستان، انصارالله می تواند خاک این کشور را مورد هدف راکت های خود قرار بدهد".
او گفت: امارات باید مداخله نظامی را متوقف کند، در غیر این صورت نیروهای مسلح یمن مجبور به مقابله به مثل خواهند شد".
کشته شدن عده ای بر اثر حمله هوایی به بیمارستان یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
ائتلاف سعودی پایتخت یمن را بمباران کرد
وی یادآور شد، که در سال 2019 امارات تصمیم گرفت نیروهای خود را از یمن بیرون کند و از حضور در کنار ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی خودداری کند، اگرچه در واقع آنها به سادگی در برخی مناطق به ویژه در بنادر یمن مستقر شدند و آنها را جایی برای ارتش خود تبدیل کردند.
در همین حال، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر داد، که نیروهای صنعاء جلوی پیشروی مزدوران امارات در ولایت شبوه (جنوب یمن) و ولایت مأرب (مرکز یمن) را گرفته‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: "به لطف خداوند، نیروهای ما توانستند با پیشروی چشمگیر مزدوردان و داعشیان [تحت حمایت] امارات به سمت ولسوالی های "عین" در شبوه و "حریب" در مأرب جلوگیری کنند".
یحیی سریع اضافه کرد، که این اقدام به مدت چند ساعت به طول انجامید و به‌رغم پشتیبانی هوایی فشرده از مزدوران اماراتی، آن‌ها هیچ گونه پیشروی نداشتند.
سریع در عین حال خبر داد که خسارت‌های سنگینی به عناصر داعشی وابسته به امارات و مزدوران این کشور وارد شد به‌نحوی که ده‌ها نفر از آن‌‌ها کشته و زخمی شدند.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که محل تجمع نیروهای ائتلاف با دو راکت بالستیک هدف حمله قرار گرفت که هر دو راکت دقیقا با اهداف برخورد کردند.
طبق این بیانیه، در پی برخورد راکت ها، تعداد زیادی از نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شدند که خودروهای امدادی بلافاصله برای انتقال آن‌ها به درمانگاه در محل حضور پیدا کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала