طالبان: معاش کارمندان دولت با گندم پرداخت می‌شود

CC0 / / Wheat
Wheat - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
مقام های طالبان اعلام کردند: از آنجا که بحران مالی در کشور در حال تشدید شدن است، آنها برنامه " کار در بدل غذا" را روی دست گرفته اند که در آن از گندم اهدایی برای پرداخت پول به هزاران کارمند بخش دولتی استفاده خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، فضل‌باری فضلی؛ معین اداری و مالی وزارت زراعت طالبان در صحبت با رویترز، گفته است که حکومت اخیرا 18 تن گندم از پاکستان دریافت کرده و قرار است پاکستان 37 تن دیگر را نیز در اختیار افغانستان قرار دهد. به گفته او، طالبان برای دریافت 55 تن گندم کمکی با هندوستان هم در حال گفتگو است.
فضلی گفته‌است: "ما برنامه‌های زیادی برای برنامه غذا در برابر کار داریم."
هنوز مشخص نیست که چه مقدار از گندم اهدایی به عنوان کمک مستقیم بشردوستانه و چه مقدار به کارگران پرداخت خواهد شد.
رویترز گفته‌است که این برنامه در حال گسترش بر معمای فزاینده‌ای که دولت طالبان با آن مواجه است، تاکید می‌کند؛ زیرا پول نقد در کشور رو به اتمام است و می‌تواند سؤالاتی را در میان کمک‌کنندگان در مورد استفاده از کمک‌های بشردوستانه برای مقاصد دولتی ایجاد کند، در حالی که محدودیت‌های شدید برای جریان‌های مالی به کشور باقی مانده‌است.
Пшеница на полях АО Агрокомплекс в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2022
انتقال احتمالی ۵۰ هزار تن گندم هند از طریق ایران به افغانستان
تحریم‌های بین‌المللی بر اعضای طالبان، مسدود شدن دارایی‌های بانک مرکزی و کاهش ناگهانی کمک‌های جهانی، دولت طالبان را با محدودیت مالی دولت و بحران اقتصادی فزاینده مواجه کرده‌است.
کمک‌های بشردوستانه همچنان ادامه دارد و دولت‌های خارجی تلاش می‌کنند از گرسنگی میلیون‌ها نفر جلوگیری کنند؛ اما این کمک‌ها برای دور زدن کانال‌های دولت افغانستان طراحی شده‌ و بیش‌تر توسط نهادهای چندجانبه بین‌المللی توزیع می‌شوند.
این در حالی است که سازمان ملل متحد و شماری از سازمان‌های غیردولتی دیگر، روز سه‌شنبه، 21 جدی برنامه پاسخ‌دهی مشترک را به منظور جمع‌آوری ۵ میلیون دالر کمک‌ برای 28 میلیون نیازمند در افغانستان آغاز کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала