کوریای شمالی دومین آزمایش موشکی خود را تأیید کرد

© Photo / РёнхапКим Чен Ын
Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
کوریای شمالی رسما تأیید کرد که روز سه شنبه (11 جنوری) یک موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کوریای شمالی در بیانیه‌ای، اعلام کرد که دومین آزمایش موشک مافوق صوت این‌کشور با نظارت شخصی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی انجام شد.
همچنین طبق اعلام این خبرگزاری موشک مذکور حامل "کلاهک مافوق صوت" بوده و پس از پرواز در مسافتی بیش از 1000 کیلومتر با دقت به هدف خود اصابت کرد.
ارتش کوریای جنوبی سه شنبه اعلام کرد که کوریای شمالی یک پرتابه نامشخص را به سمت دریای جاپان شلیک کرد. گارد ساحلی جاپان نیز با تایید این خبر گفت که پرتاب یک موشک یالستیک در کوریای شمالی را رصد کرده است.
Южные корейцы смотрят архивные кадры запуска северокорейской ракеты  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
کوریای شمالی یک پرتابه نامشخص شلیک کرد
این دومین آزمایش موشکی کوریای شمالی در سال جدید میلادی و ظرف یک هفته است.
در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل،نگرانی عمیق خود را درباره آزمایش موشکی کوریای شمالی ابراز کرد.
همزمان کاخ سفید اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی کوریای شمالی برای جامعه بین‌الملل خطرناک است و از پیونگ یانگ خواست از اقدامات "تحریک‌آمیز" خودداری کند.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: ما پرتاب موشک بالستیک کوریای شمالی را محکوم می‌کنیم. این عملیات نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای همسایگان کوریای شمالی و جامعه بین الملل است."
ساکی افزود: ما از کوریای شمالی می‌خواهیم که از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری و گفت‌وگوی جدی را آغاز کند و خاطرنشان کرد که واشنگتن با متحدان و شرکای خود درباره اوضاع منطقه رایزنی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала