روسیه آماده است نشست بین مقامات و مخالفین افغانستان را فراهم نماید

© Sputnik / Ramil Sitdikovنظر زخاروا درباره نمایش عکس پوتین و سیمونیان در سنای آمریکا
نظر زخاروا درباره نمایش عکس پوتین و سیمونیان در سنای آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2022
عضو شوید
زاخاروا: روسیه آماده است عرصه را برای نشست بین مقامات و مخالفان افغانستان فراهم کند -
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت که مسکو آماده است تا زمینه را برای مذاکرات بین مقامات جدید افغانستان و نیروهای سیاسی در مخالفت با آنها فراهم کند.
او گفت: "فعلاً چنین ملاقاتی در روسیه برنامه ریزی نشده است. اما اصولاً در صورت درخواست افغانها، ما آماده خواهیم بود تا زمینه را برای مذاکره بین نمایندگان کابل و نیروهای مخالف با مقامات جدید افغانستان فراهم کنیم.".
نشست بین افغانی میان نمایندگان کابل و طالبان در دوحه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2019
نشست بین افغانی میان نمایندگان کابل و طالبان در دوحه آغاز شد
روزنامه هشت صبح روز چهارشنبه به نقل از منابعی در تهران گزارش داد که ایران آماده ایفای نقش یک میانجی در گفت و گوی میان جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) و نیروهای مقاومت افغانستان و گسترش روابط است. فرمت چنین جلساتی برای دعوت از کشورهای منطقه از جمله روسیه است.
در 10 جنوری، امیرخان متکی، وزیر امور خارجه افغانستان در دولت موقت طالبان، اعلام کرد که با احمد مسعود رهبر مقاومت و همچنین اسماعیل خان، رئیس شبه نظامیان مردمی ولایت هرات دیدار کرده است. گفته می شود این تماس ها در تهران، جایی که متکی برای بازدید به آنجا آمده بود، صورت گرفت. این در حالی است که نیروهای مقاومت با تکذیب اطلاعات درباره مذاکرات متکی و مسعود در ایران، این اطلاعات را ساختگی خواندند.
پس از آنکه آمریکا در بهار اعلام کرد تصمیم به خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان گرفته است، جنبش رادیکال طالبان عملیات گسترده‌ای را برای برقراری کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 اسد سال گذشته طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و در 16 سنبله ترکیب حکومت موقت خود را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала