وزارت داخله روسیه: آمادۀ پذیرش پناهجویان افغان هستیم

© Photo / Валерий МельниковТри российских самолета прибыли в Кабул для эвакуации россиян
Три российских самолета прибыли в Кабул для эвакуации россиян
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2022
عضو شوید
"والنتینا کازاکوا" رئیس ریاست امور مهاجرت وزارت داخله روسیه گفت که روسیه آماده است تا در چارچوب قوانین بین‌المللی به پناهجویان از افغانستان پناهندگی دهد.
به گزارش اسپوتنیک، خانم کازاکوا می‌گوید: تجربه فدراسیون روسیه اجازه می‌دهد تا در صورت ورود دسته جمعی پناهجویان، اقدامات لازم برای رعایت قوانین‌ بین‌المللی انجام دهند.
رئیس ریاست امور مهاجرت وزارت داخله روسیه گفت که تا اول ماه اکتوبر سال 2021 میلادی، 880 شهروند افغانستان در روسیه پناهندگی گرفتند.
وی گفت که در طول سه سال گذشته، بیش از 1800 شهروند افغانستان به وزارت داخله کشور درخواست پناهندگی داده‌اند. در همین زمان، تعداد کل شهروندان خارجی که در روسیه درخواست پناهندگی داده‌اند از 19 هزار نفر فراتر رفته است.
کازاکوا افزود: طی سال‌های گذشته، افغانستان به‌طور سنتی جزو سه کشور برتر بوده است که شهروندان آن اغلب در قلمرو روسیه درخواست پناهندگی می‌دهند، اما شهروندان افغانستان روسیه را جهت مهاجرت در اولویت قرار نمی‌دهند.
به گفته وی، شهروندان خارجی که به‌عنوان پناهنده شناخته شده اند و یا پناهندگی موقت دریافت کرده‌اند، حق دارند در مراکز اسکان موقت در قلمرو فدراسیون روسیه زندگی کنند. رئیس ریاست امور مهاجرت همچنان گفت که روسیه پروازهای تخلیه از افغانستان را برای روس‌ها و خارجی‌ها ترتیب داده‌اند.
وی اضافه کرد: روسیه پروازهای ویژه‌ای را برای بازگرداندن اتباع روس و همچنان اتباع خارجی که مایل به خروج از افغانستان بودند، ترتیب داد که با انجام آن حدود 700 نفر که 225 نفر از شهروندان افغانستان بودند، تخلیه شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала