متهم شدن فیس‌بوک به سواستفاده از داده‌های شخصی 44 میلیون کاربر

© REUTERSfacebook logo
facebook logo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2022
عضو شوید
متا مالک شبکه اجتماعی فیس‌بوک، با شکایتی به ارزش حدود 3.2 میلیارد دالر در بریتانیا مواجه شده است که این شبکه اجتماعی را به سو استفاده از موقعیت خود در بازار برای جمع‌آوری و بهره‌برداری از داده‌های شخصی 44 میلیون کاربر متهم می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، "لیزا لودال-گورمسن" مشاور ارشد مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) در حال ثبت این شکایت از طرف تمام بریتانیایی‌هایی است که بین سال‌های 2015 تا 2019 از فیس‌بوک استفاده کرده‌اند. در شکایت FCA ادعا شده که فیس‌بوک با تحمیل شرایط و ضوابط ناعادلانه به کاربران میلیاردها پوند درآمد داشته است و همچنین از کاربرها درخواست کرده تا اطلاعات شخصی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.
طبق ادعا این مقام ارشد بریتانیایی هرچند فیس‌بوک تنها شبکه اجتماعی بریتانیا محسوب می‌شود که باعث ارتباط کاربران با دوستان و خانواده خود می‌شود، اما جنبه‌های تاریک و منفی نیز دارد. در واقع گفته شده که این پلتفرم به واسطه "فیس‌بوک پیکسل" ابزاری که تبلیغ کنندگان برای ردیابی عملکرد مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند، اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کند.
فیس‌بوک که تاکنون نیز با شکایت‌های مشابهی از این قبیل روبرو شده است، توضیح داده که کاربران از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند زیرا برای آن‌ها ارزش ایجاد می‌کند و آن‌ها نیز "کنترول معنادار و سودمندی بر اطلاعات به اشترا‌ک‌گذاری شده توسط کاربران در پلتفرم‌های متا" دارند.
فیس‌بوک 500 میلیون دالر به شهروندان ایلینویا غرامت می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2020
فیس‌بوک 500 میلیون دالر به شهروندان ایلینویا غرامت می‌دهد
هرچند Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan شرکت حقوقی نماینده مقام بریتانیایی شکایت را به متا اطلاع‌رسانی کرده‌اند، اما غول فناوری هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است.
متا یا همان فیس‌بوک سابق که اخیرا نیز به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شده بود در سال‌های گذشته با شکایات مشابه دیگری روبرو شده است که در تمام آن‌ها نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران مورد توجه بوده است. از طرفی دیگر، واتساپ، اپلیکیشن پیام رسان متعلق به این شرکت نیز تاکنون بارها به دلیل مسائل امنیتی مورد انتقاد قرار گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала