افشای یک خطر ناگهانی قهوه

© Fotolia / Ferumovقهوه
قهوه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
نتایج یک تحقیق جدید حاکی است که مصرف بیش از حد قهوه می تواند منجر به کوچک شدن حجم مغز و زوال عقل شود.
به گزارش اسپوتنیک، متخصصان تغذیه آمریکایی در پی یک مطالعه اعلام نموده اند که مصرف زیاد شراب، نوشیدنی های گازدار و شیرین و همچنان قهوه می تواند منجر به آسیب مغزی و اختلال شناختی شود.
نتایج این مطالعه دانشمندان در نشریه‌ی Eat This, Not That منتشر شده است.
متخصصان می‌گویند، بسیار مهم است که از قهوه سوء استفاده نشود. کافئین در مقادیر کم تأثیر مثبتی بر عملکردهای شناختی دارد، اما مصرف بیش از حد آن تأثیری کاملاً معکوس دارد. مصرف بیش از شش پیاله از این نوشیدنی در روز می تواند باعث کوچک شدن مغز و زوال عقل شود.
این مطالعه گسترده‌ترین تحقیق در زمینه ارتباط مصرف قهوه، حجم مغز، سکته مغزی و زوال عقل است. گرچه نتایج آن برای دوستداران قهوه تلخ است، ولی باید در مصرف تمام مواد غذایی تعادل رعایت شود.
Чашка кофе на столе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
فواید قهوه برای عملکرد مغز
رژیم غذایی و شیوه زندگی تاثیر مستقیمی بر سلامت مغز دارد. نوشیدنی های بسیار شیرین که حاوی مقادیر زیاد قند هستند نیز می توانند تأثیر منفی بر عملکرد مغز داشته باشند.
قبلاً گروهی از دانشمندان در مطالعات شان اعلام کردند که که قند می تواند تأثیر مضری بر عملکرد مغز داشته باشد و نوشیدنی های شیرین مغز را از بین می برد و به مرور زمان منجر به کاهش قشر جلوی مغز و زوال عقل می شود.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و زوال عقل هفتمین علت مرگ و میر در جهان است. همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیماری آلزایمر را شایع ترین نوع زوال عقل است.
زوال عقل نام عمومی برای انواع علائمی است که با کاهش پیشرونده شناختی مشخص می‌شود و عمدتا افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала