اهدای عضوهای مرگ مغزی بانوی افغانستانی در مشهد جان شش هموطنش را نجات داد

© Fotolia / Kot63مرگ میلیاردر اسرائیلی هنگام عمل جراحی آلت تناسلی + عکس
مرگ میلیاردر اسرائیلی هنگام عمل جراحی آلت تناسلی + عکس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
جراحی پیوند اعضا از سوی متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای شش بیمار شهروند افغانستان از عضوهای اهدایی یک بانوی مرگ مغزی ۲۵ ساله افغانستانی در این شهر به این بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایران روز شنبه گفت: جراحی های امروز اهدای عضو از مرحومه سمیه مهدوی معرفی شده از درمانگاه حکیم نیشابور هزار و یکصد و چهل و دومین عمل از اهداکننده مرگ مغزی در این دانشگاه بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ مرحومه در درمانگاه منتصریه مشهد انجام شدند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر ابراهیم خالقی گزارش داد: کلیه‌های روانشاد در درمانگاه منتصریه مشهد به یک زن افغانستانی ۳۵ ساله و یک مرد افغانستانی ۴۴ ساله ساکن مشهد پیوند شدند که سالها از نارسایی گرده رنج برده و با دیالیز زیر درمان بودند.
برای اولین بار در افغانستان پیوند گرده صورت گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2020
برای اولین بار در افغانستان پیوند گرده صورت گرفت
وی افزود: پیوند جگر اهدایی مرحومه مهدوی نیز در درمانگاه منتصریه مشهد بر روی مرد ۴۲ افغانستانی ساکن مشهد صورت گرفت.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قرنیه‌های زنده‌یاد مهدوی نیز در اختیار بانک چشم دانشگاه قرار گرفت و قسمتی از پوست بدن مرحومه هم به بخش سوختگی درمانگاه امام رضا (ع) برای پیوند ارسال شد.
وی گفت: اعضای اهدایی این بانوی مرگ مغزی شهروند کشور افغانستان در مجموع به سه بیمار نیازمند عضو شهروند همان کشور دوست و همسایه پیوند زده شد زیرا بر اساس قوانین روان بیماران نیازمند عضو شهروند کشورهای دیگر که در فهرست پیوند اعضا قرار دارند تنها می‌توانند از اهداکنندگان مرگ مغزی هموطن خود عضو پیوندی دریافت کنند.
واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала