هشدار صلیب سرخ: افغانستان در آستانه فروپاشی است

© AFP 2023 / Sebastien FevalПрезидент Международного Комитета Красного Креста Петер Маурер
Президент Международного Комитета Красного Креста Петер Маурер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که افغانستان در آستانه فروپاشی قرار دارد و برای پیش‌گیری از بحران انسانی نیاز است اول از فروپاشی اقتصادی در این کشور جلوگیری شود.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر ماورر، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در توییترش، وضعیت افغانستان را نگران‌کننده خوانده و بر ادامه کمک‌های بشردوستانه تاکید کرده‌است.
پیتر ماورر میگوید که برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی، ما باید فوراً از فروپاشی اقتصاد جلوگیری کنیم و اطمینان حاصل کنیم که کارهای بشردوستانه نجات‌بخش و خدمات اساسی می‌تواند ادامه یابد.
او گفته‌است که با آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا و مارتین گریفیتس؛ معاون سرمنشی ملل متحد در امور کمک‌های بشردوستانه در زمینه کمک به مردم افغانستان گفتگوهای مثبتی داشته‌است.
ماورر گفته‌است که برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان باید حمات ابتدایی به مردم ادامه یابد.
در همین حال آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا نیز گفته‌است که مردم امریکا به حمایت از مردم افغانستان متعهد‌ اند.
دبیر کل سازمان ملل گفته‌است که باید به بودجه بین‌المللی اجازه داده شود تا حقوق کارکنان بخش عامه را بپردازند و به مؤسسات افغان که مراقبت‌های صحی، آموزشی و سایر خدمات حیاتی را ارائه می‌کنند، کمک کنند.
پیش از این سازمان ملل متحد در 21 جدی خواهان حدود چهارونیم میلیارد دالر کمک‌های بشری برای مردم افغانستان در سال جاری میلادی شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала