یک روش غیر منتظره‌ برای سریع به خواب رفتن

© Fotolia / Ozgur Coskunکم خوابی برای حیات خطرناک است
کم خوابی برای حیات خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
پوشیدن جوراب در شب به کاهش دمای درونی بدن کمک نموده و باعث می‌شود که افراد سریعتر از معمول به خواب بروند.
به گزارش اسپوتیک، دانشمندان دانشگاه ملی سئول گرم شدن پاها قبل از خواب به سیگنال‌دهی واضح مغز برای رفتن به رختخواب کمک می‌کند و منجر به خواب راحت شبانه می‌شود.
نتایج این تحقیق در مجله علمی Express منتشر شده است.
به گفته این دانشمندان سرد بودن پاها یکی از دلایل بی‌خوابی در طول شب است. وقتی پاها سرد هستند، رگ‌های خونی منقبض شده و خون کمتری در رگ‌ها گردش می‌کند.
همچنین پوشیدن جوراب در طول شب می‌تواند موجب کاهش دمای درونی بدن شود. علاوه بر این پوشیدن جوراب موجب کاهش حمله‌های رینود می‌شود. "سندرم رینود" عارضه‌ای است که موجب کاهش شدید جریان خون در پوست به ویژه در انگشتان دست و پا می‌شود.
شرکت کنندگان در این آزمایش در دمای 23 درجه می خوابیدند. آنها 7.5 دقیقه سریعتر از از افرادی که با پای برهنه خوابیدند، به خواب رفتند و احتمال بیدار شدن در شب 7.5 برابر کمتر از گروه دومی بود. زمان کلی خواب نیز 32 دقیقه بیشتر و کیفیت خواب آنها 7.6 درصد بیشتر بود.
گفتنی است خواب کافی و باکیفیت مهمترین عامل در عملکرد مغز و سیستم اعصاب، سیستم گردش خون و عروق و سیستم ایمنی بدن است، به همین دلیل مطالعات گسترده‌ای در زمینه عوامل موثر بر خواب با کیفیت در سراسر دنبا انجام می‌شود.
11شب تا هفت صبح بهترین زمان خواب است. مصرف غذای سبک سه ساعت قبل از خواب، دمای مناسب و عدم استفاده از تجهیزات الکترونیکی در اتاق خواب نقش مهمی در خواب با کیفیت دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала