بلینکن: آمریکا و ناتو آماده گفتگوهای بیشتر با روسیه هستند

© AP Photo / Frederic J. BrownГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو آماده هستند در آینده نیز گفتگو های بیشتر با روسیه را ادامه دهند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی بیان داشت که ایالات متحده و ناتو برای گفتگوی بیشتر با روسیه آماده هستند.
بلینکن در توئیتی نوشت: "از صحبت با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از اجلاس شورای ناتو روسیه این هفته خوشحال شدم. آمریکا و ناتو متحد و آماده گفتگوی متقابل بیشتر با روسیه هستند."
این در حالی است که روز دوشنبه، روسیه و ایالات متحده دور جدیدی از گفتگوها را در مورد ثبات استراتژیک در ژنو برگزار کردند. به دنبال آن نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار شد
شورای ناتو- روسیه برای اولین بار پس از سال 2019 به این سو تشکیل جلسه داد و تنش در مرز اوکراین پس از افزایش حضور نظامی روسیه و امنیت اروپا را مورد بحث قرار داد.
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2022
استولتنبرگ: ناتو برای کنترل تسلیحات متقابل با روسیه آماده است
دبیر کل ناتو درباره این نشست با بیان اینکه وضعیت در اوکراین و اطراف آن و تاثیر این وضعیت بر امنیت اروپا را بررسی کرده‌اند، گفت: در این زمینه اختلافاتی جدی میان متحدان ناتو و روسیه وجود دارد.
وی افزود: اختلافاتی جدی میان متحدان ناتو و روسیه وجود دارد که غلبه بر آنها آسان نیست؛ اما مهم آن است که گفت‌وگو آغاز شده است. دو طرف مایل به تداوم گفت‌وگوها هستند.
ریاست نشست شورا را که در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو بر عهده داشت.
محور اصلی این گفتگوها، پیشنهادات امنیتی بود که طرف روسی در پایان سال گذشته به دلیل تشدید بحران در اوکراین به آمریکا و ناتو ارائه کرد.
گفتنی است در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو به ویژه از شرکای غربی خود خواستار ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق، پیوستن اوکراین به این پیمان و ایجاد پایگاه های نظامی در جمهوری های سابق شوروی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала